خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

اعتراض علیه گرانی بنزین سراسری شد

مقاومت علیه افزایش سه برابری بنزین در ایران دامنه‌دار شد. مردم مسیرها را مسدود می‌کنند و شعارهای ضد حکومتی می‌دهند. ماموران با ماشین آب‌پاش، گاز اشک آور و باتوم به مصاف معترضان می‌روند. چهار نفر در بهبهان کشته شده‌اند.

 

به گزارش صدای آلمان؛ مردم ده‌ها شهر و شهرستان در ایران در اعتراض به سه برابر شدن بهای بنزین به خیابان‌ها ریخته‌اند. تهران، شهریار، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اراک، سنندج، ایلام، تبریز، رشت، بهبهان، یزد، گرگان، ارومیه، کرمان، بابل، یاسوج، بوشهر ، چابهار، کرمانشاه، خرم آباد، همدان، اهواز، آبادان و خرمشهر از جمله این شهرها هستند.

 

معترضان بزرگراه امام علی، اتوبان‌های همت، تهران‌- کرج و بلوار بابایی و تهران پارس را مسدود کردند. جاده تهران شهریار نیز بسته شده و اداره راهنمایی و رانندگی کرج به آتش کشیده شده است. در فردیس کرج اعتراض‌ها با روشن کردن آتش ادامه یافت. یک نفر در مهرشهر کرج از ناحیه سر و به دلیل شلیک گلوله مجروح شده است. در قزوین، شیراز و اصفهان نیز شماری از رانندگان با متوقف کردن خودروها در خیابان‌ها دست به اعتراض زدند. بانکی در بهبهان نیز در تظاهرات مردم آتش زده شد.

 

منابع محلی گفته‌‌‌اند که شمار کشته شدگان در بهبهان در استان خوزستان به چهار نفر رسیده‌است.

 

کاربری در توییتر نوشته که شیرازی‌ها پس از بستن خیابان و خاموش کردن خودروها، شروع به بازی فوتبال کردند.

 

نصراله لشنی، در توییتر، فیلمی از سه چرخه سواری تعدادی از معترضان در خیابان‌ را به اشتراک گذاشته و فرهنگ طنز در اعتراضات را ستوده است.

 

در این میان، کاربران شبکه‌های اجتماعی، تصویر پیامک‌های تهدید آمیزی را منتشر کرده‌اند که در آنها از شهروندان ساکن تهران و کرج خواسته شده در تجمعات شرکت نکنند وگرنه تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. این پیام‌ها از جمله از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان و شورای هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی استان خوزستان هم برای شهروندان معترض ارسال شده است.

 

اختلال اینترنت در ایران روز شنبه افزایش یافت. سازمان نت بلاکس (سازمان نظارت بر اینترنت) می‌گوید از ساعت شش بعد از ظهر، سرعت اینترنت در ایران در بسیاری نقاط رو به کاهش رفت و اپراتورهای ایران سل، همراه اول و رایتل آفلاین شدند.

 

از ساعت هشت شب به وقت ایران، دسترسی به سایت‌ بسیاری از رسانه‌های رسمی ممکن نیست. در توییتر نیز چند ساعت است که پستی درباره اعتراض‌های جاری بارگذاری نشده است.

 

پیش از این اختلال، کاربری فیلمی از واژگون کردن سطل‌های زباله و فریاد مرگ بر دیکتاتور در چهارراه خسرو واقع در خیابان ستارخان تهران به اشتراک گذاشته بود.

 

در گزارش تسنیم آمده که «مهم‌ترین و فوری ترین اقدام لازم در زمان فعلی جبران بی‌عملی اشتباه دولت در اطلاع رسانی پیشینی راجع به اصلاح قیمت بنزین است».

ادامه ناآرامی‌ها در بیش از ۲۰ شهر ایران و کاهش سرعت اینترنت

اعتراض به گرانی بنزین در بیش از ۲۰ شهر ایران ادامه دارد. در سیرجان یک معترض کشته شده است. نت‌بلاکس که سرعت اینترنت در سراسر دنیا را رصد می‌کند گزارش داده که در تهران، مشهد و شیراز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, خبر, خبر رسانی

معترضان به‌مشکلات معیشتی و اقتصادی در لبنان ورودی‌های شمالی و جنوبی بیروت را بستند

معترضان لبنانی امروز (پنجشنبه) همزمان با بیست و نهمین روز اعتراضات سراسری در این کشور، ورودی های شمالی و جنوبی بیروت (پایتخت لبنان) را بستند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

نامه دانشجویی که در لیون خودسوزی کرد: «زنده باد سوسیالیسم و زنده باد بیمه اجتماعی»

یک دانشجو روز جمعه ۸ اکتبر در مقابل «مرکز منطقه‌ای آثار علمی ودانشگاهی» (Crous) شهر لیون فرانسه که به درخواست‌هایی چون بورس دانشجویی رسیدگی می کند، دست به خودسوزی زد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه