واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

نامه دانشجویی که در لیون خودسوزی کرد: «زنده باد سوسیالیسم و زنده باد بیمه اجتماعی»

یک دانشجو روز جمعه ۸ اکتبر در مقابل «مرکز منطقه‌ای آثار علمی ودانشگاهی» (Crous) شهر لیون فرانسه که به درخواست‌هایی چون بورس دانشجویی رسیدگی می کند، دست به خودسوزی زد.

 

به گزارش یورونیوز؛ به گفته دادستان لیون، این دانشجو ۲۲ ساله حدود ۹۰ درصد دچار سوختگی شده است و در حال حاضر در بیمارستان بستری است و در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

 

رسانه‌های فرانسوی نام این داشجوی دوره لیسانس علوم سیاسی را «انس.‌ک» اعلام کرده‌اند. «انس» اهل شهر «سنت اتین» در صدکیلومتری لیون است و به دلیل فقر و از دست دادن بورس و خوابگاه دانشجویی دست به خودسوزی زده است.

 

وی پیش از اقدام به خودسوزی با انتشار نامه‌ای یک صفحه‌ای در صفحه فیسبوکش این اقدام را توضیح داد. نامه وی با این جمله آغازمی‌شود: «امروز، من دست به کاری غیرقابل جبران می زنم. اگر ساختمان Crous را در لیون انتخاب کرده‌ام، از روی اتفاق نیست. من مکانی سیاسی را، وزارت آموزش عالی و از آن طریق دولت را هدف گرفته‌ام.»

 

او سپس در ادامه نامه‌اش به قطع شدن بورس تحصیلی اش اشاره می کند و می‌گوید: «در وضعیتی که بورس تحصیلی‌ام نیز قطع نشده بود به من ۴۵۰ یورو ماهیانه می دادند، آیا این مبلع برای زندگی کافی است؟‌»

 

«انس.ک» در ادامه نامه به یاس و سرخوردگی‌اش از سیستم اقتصادی و بیکاری گسترده اشاره می کند و از سندیکای دانشجویی می‌خواهد که مطالبه «حقوق دانشجویی و بطور گسترده‌تر حقوق دائمی برای آنکه زندگی‌مان را برای پول درآوردن نابود نکنیم» را در دستور کارشان قرار دهند.

 

وی همچنین در نامه‌اش از دانشجویان خواسته است که «علیه قدرت گرفتن فاشیسم» و همچنین «علیه لیبرالیسم که نابرابری تولید می‌کند» مبارزه کنند.

 

وی در بخش دیگری از نامه‌اش عبارت امیل زولا «من متهم می‌کنم» را علیه روسای جمهوری فرانسه بکار می‌گیرد و می‌نویسد: «من مکرون، اولاند، سارکوزی و اتحادیه اروپا را متهم می‌کنم که با ایجاد عدم اطمینان نسبت به آینده‌مان، مرا به قتل رساند‌ه‌اند. من مارین لوپن (رهبر راست افراطی فرانسه) و سردبیران رسانه‌ها را متهم می‌کنم که ترس و هراسی خلق کرده‌اند که بیش از آن است که قابل چشم پوشی باشد.»

 

او در پایان نامه‌اش، آخرین آرزویش را ادامه مبارزه از سوی دوستانش بیان کرده است تا این شرایط پایان پذیرد.

 

این دانشجوی که دوستانش او را عاشق سیاست و جامعه‌شناسی و فعال سندیکای دانشجویی توصیف می کنند، آرزو داشت چیزی را در جامعه فرانسه تغییر دهد. او نامه‌اش را با این جملات به پایان برده است: «زنده باد سوسیالیسم، زنده باد خودگردانی، زنده باد بیمه اجتماعی».

 

رسانه‌های فرانسوی به نقل از دوستانش نوشته‌اند که او هیچ گونه علامتی از افسردگی بروز نمی‌داد و در دو هفته اخیر معمولا در حال شوخی و خندیدن با دوستانش بود و هرگز از شرایط فقری که با آن درگیر بود به کسی شکایت نمی‌کرد.

 

دوستانش می‌گویند که او همواره به مبارزه فکر می‌کرد و هیچ علاقه‌ای به دست کشیدن از مبارزه نداشت.

 

در پی خودسوزی این دانشجوی، دانشجویان دانشگاها لیون۲ و همچنین دانشجویان در پاریس، لیل و دیگر شهرهای فرانسه روز سه شنبه دست به اعتراض خیابانی زدند.

 

تجمع دانشجویان لیونی در برابر ساختمان Crous در حالی برگزار شد که دوست دختر این دانشجو نامه وی را در برابر معترضان و در حالی که اشک از چشمانش جاری می‌شد، خواند. دانشجویان در این تجمع شعار ضدسرمایه‌داری سر دادند.

 

در پاریس شب هنگام دانشجویان در تظاهراتی به سمت ساختمان وزارت آموزش عالی رفتند و با شکست در وزارتخانه به بخشی از ساختمان آسیب وارد کردند. از جمله شعارهای این دانشجویان نیز شعار «آنتی کاپیتالیسم بود.»

 

همچنین روز چهارشنبه دانشجویان دانشگاه لیون۲ از رفتن به کلاس امتناع کردند و عملا این دانشگاه را به تعطیلی کشاند.

 

دانشجویان اعتراض گسترده‌ای برای روز ۵ دسامبر در اعتراض به شرایط دشوار زندگی اقتصادی دانشجویان سازماندهی کرده‌اند.

رئیس جدید کمیسیون اروپا: اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد

رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند برای دفاع از ارزش‌هایش در جهان به “قدرت نرم” متکی باشد و لازم است که “زبان قدرت” را یاد بگیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, البانی, المان, بالکان, جهان, چین, خبر, غرب اروپا, فرانسه