خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

ادامه ناآرامی‌ها در بیش از ۲۰ شهر ایران و کاهش سرعت اینترنت

اعتراض به گرانی بنزین در بیش از ۲۰ شهر ایران ادامه دارد. در سیرجان یک معترض کشته شده است. نت‌بلاکس که سرعت اینترنت در سراسر دنیا را رصد می‌کند گزارش داده که در تهران، مشهد و شیراز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی شدیدترین اعتراض‌ها در اهواز، سیرجان و کرمان بوده است. اما دامنه اعتراضات به شیراز، بندرعباس، اصفهان، ماهشهر، گچساران، خرمشهر، بابل، بیرجند، شوشتر، اندیمشک، قم، بهبهان نیز کشیده شده و خبرهای حاکی از جان باختن یک نفر در سیرجان است. مرگ این شهروند ایرانی از طرف مقامات رسمی کشور تا کنون تائید نشده است.

 

به گزارش صدای آلمان؛ طبق گزارش‌ها پلیس و نیروهای انتظامی در تهران و دیگر شهرها مقابل پمپ بنزین‌ مستقر شده‌اند.

 

اعتراض‌ها زمانی شروع شده که دولت قیمت آزاد بنزین را سه برابر کرد. قیمت بنزین آزاد که قبلا ۱۰۰۰ تومان بوده اکنون به سه هزار تومان رسیده است.

 

قیمت سهمیه‌ای بنزین هم ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت سهمیه‌بندی هر لیتر بنزین که قبلا ۱۰۰۰ تومان بوده اکنون به ۱۵۰۰ تومان رسیده است. سهمیه بندی شامل خوروهای دولتی نخواهد بود.

 

در ادامه اعتراض‌ها به سه برابر شدن قیمت بنزین در اصفهان، کرمان و سیرجان پمپ بنزین را به آتش کشیدند. در برخی از شهرهای ایران تظاهرکنندگان شعار “رضا شاه، روحت شاد” سرداده‌اند.

 

اعتراض ‌به افزایش بهای بنزین بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی به سرعت انتشار یافت. با شدت گرفتن اعتراض‌ها ترافیک اینترنت به شدت در شهرهای مختلف ایران افت پیدا کرد.

 

نت‌بلاکس که سرعت اینترنت در سراسر دنیا را رصد می‌کند همزمان با آغاز اعتراضات مردم به افزایش نرخ بنزین گزارش داده در تهران، مشهد و شیراز سرعت اینترنت به شدت کاهش یافته است.

 

نت بلاکس، سازمان غیردولتی نظارت بر اینترنت اعلام کرد که شبکه اینترنت در بسیاری از شهرهای ایران دچار اختلال شده و سرعت اینترنت به شدت کاهش داشته است. این سازمان اختلال در تلفن همراه و اینترنت در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران و مشهد را تایید کرده است.

 

این سازمان با ارسال توییتی نموداری را که کاهش سرعت اینترنت را نشان می دهد را منشتر کرده است:

 

سازمان نت‌بلاکس اعلام کرده است که کاهش سرعت اینترنت در شهر مشهد از طرف کاربران گزارش شده است. به گفته نت‌بلاکس اختلال در شبکه اینترنت و تلفن همراه بعد از اعتراض‌های شهرهای ایران علیه گرانی بنزین پیش آمده است.

 

سازمان نت‌بلاکس گفته است که قطع اینترنت شنبه هم ادامه خواهد یافت.

 

همزمان با انتشار خبر کاهش سرعت اینترنت از طرف نت‌بلاکس کاربران ایرانی هم از “سقوط ناگهانی ترافیک اینترنت” خبر دادند.

 

هوشمند، یک کارشناس امنیت فضای سایبری ضمن انتشار خبر نت‌بلاکس در توییتی می‌نویسد: «عراق درزمان اعتراضات همین کار را می‌کرد . بستر اینترنت مهمترین راه تماس، هماهنگی، خبررسانی و البته انتشار ویدئوها توسط مردم است.»

 

معترضان به‌مشکلات معیشتی و اقتصادی در لبنان ورودی‌های شمالی و جنوبی بیروت را بستند

معترضان لبنانی امروز (پنجشنبه) همزمان با بیست و نهمین روز اعتراضات سراسری در این کشور، ورودی های شمالی و جنوبی بیروت (پایتخت لبنان) را بستند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

نامه دانشجویی که در لیون خودسوزی کرد: «زنده باد سوسیالیسم و زنده باد بیمه اجتماعی»

یک دانشجو روز جمعه ۸ اکتبر در مقابل «مرکز منطقه‌ای آثار علمی ودانشگاهی» (Crous) شهر لیون فرانسه که به درخواست‌هایی چون بورس دانشجویی رسیدگی می کند، دست به خودسوزی زد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

۸۰ هزار نفر در سانتیاگو باردیگر خواستار استعفای رئیس‌جمهوری شدند / دست کم ۲۰ کشته در ناآرامی‌ها

معترضان در شیلی شب گذشته برای چندمین بار در روزها و هفته‌های اخیر، با برگزاری تظاهرات و اعتراض به اوضاع اقتصادی، خواستار استعفای رئیس‌جمهوری کشورشان شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای شمالی, جهان, خبر, شیلی