چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اتحادیه اروپا روی برخی کالاهای دیگرآمریکا تعرفه اعمال می کند

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، روز چهارشنبه فهرستی از کالاهای دیگر وارداتی آمریکا برای اعمال تعرفه بر روی آنها منتشر کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ارزش این کالاهای آمریکایی، ۲۰ میلیارد دلار است که می تواند در مناقشه یارانه هواپیماها بین اروپا و آمریکا برای آنها تعرفه های وارداتی تعیین شود.

 

بیش از پانزده سال است که آمریکا و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی بر سر یارانه هایی که به شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس پرداخت می شود دچار اختلاف هستند.

 

­این فهرست متشکل از کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله هواپیما، بالگرد، تراکتور و انواع ادوات کشاورزی، ماهی، توتون، چمدان وکنسول بازی های رایانه ای می‌شود.

 

این اقدام کمیسیون اروپا در حالی صورت می گیرد که ‘سیسیلیا مالستروم’ کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکیده بود به منظور جلوگیری از مناقشه تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا، باید در زمینه مذاکرات تجاری به توافقی دست یافت چرا که از بروز جنگی تجاری میان آمریکا و اروپا جلوگیری خواهد کرد.مذاکرات میان اروپا و آمریکا ‘مرحله بسیار مهمی’ است که آغاز آن از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

تاکید مالستروم بر آغاز مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا در حالی مطرح می شود که فرانسه به علت مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توافقنامه آب و هوایی پاریس، با این مذاکرات مخالف است.

 

به گزارش ایرنا، سایه سنگین تقابل اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورهایی که با آنها کسری تجاری دارد از جمله اتحادیه اروپا همچنان با حربه«اعمال تعرفه‌های سنگین» ادامه یافته به گونه‌ای که به تازگی «دونالد ترامپ» هشدار داده است بر کالاهای کشورهای عضو این اتحادیه میلیاردها دلار تعرفه اعمال می‌کند.

 

مناقشات تجاری وتهدید به اعمال تعرفه‌ برای کالاهای صادراتی میان اتحادیه اروپا وآمریکا از سال ۲۰۱۷میلادی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید شدت گرفت.

 

اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۶بود که ترامپ بااستقبال از ورود به یک جنگ تجاری بااروپا و چند کشور دیگر اعلام کرد،ایالات متحده از«تجارت ناعادلانه» لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه‌ های واردات فلزات را برای فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد بالا برد.

 

ترامپ درباره جنگ اقتصادی با اروپا به فاکس‌نیوز گفته بود،«اتحادیه اروپا به همان بدی چین است،‌ فقط کوچکتر، کاری که با ما می‌کنند وحشتناک است.»

 

آمریکا بزرگترین واردکننده فولاد و آلومینیوم در جهان بوده به طوری که میزان وارداتش، چهار برابر صادرات این مواد است.

 

همان زمان مقام‌ های اروپایی ازجمله «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کردند که این اتحادیه با اقدامات تلافی‌جویانه «با افزایش عوارض واردات محصولات کشاورزی، فولاد و دیگر اجناس آمریکایی» پاسخ قاطعی به آن می‌دهد؛ براین اساس بر واردات ۲/۸ میلیارد دلار از محصولات آمریکایی، تعرفه‌های مالیات های جدید وضع کرد.

 

یونکر تصریح کرد، خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیستیم؛ اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست داخلی آمریکا نیستند.

ایرنا

کارتر خطاب به ترامپ: آمریکا ‘جنگ دوست‌ترین’ کشور دنیا است

«جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک گردهمایی مذهبی اعلام کرد که به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری کنونی این کشور گفته که ایالات متحده جنگ دوست‌ترین کشور دنیا است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, صلح

اروپا خود را برای وضع تعرفه‌های بالا بر تولیدات آمریکایی آماده می‌کند

در پی بالا گرفتن مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برخی رسانه‌ها از آمادگی بروکسل برای قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر روی برخی تولیدات آمریکایی در واکنش به تهدیدات واشنگتن خبر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

سردبیر ویکی‌لیکس: انگلیس آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد

کریستین هرافنسون، سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس معتقد است جولیان آسانژ هدف آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته و از پلیس انگلیس خواست او را به آمریکا تحویل ندهد.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس