هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

ابراز نگرانی کره جنوبی از آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه

دولت کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درباره آزمایش اخیر یک موشک ضدماهواره توسط روسیه، خواستار اقدامات بین‌المللی برای استفاده از فضای خارج از جو زمین به شیوه‌ای «مسالمت‌آمیز و با ثبات» شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، انهدام یک ماهواره متعلق به روسیه توسط موشک جدید فضائی این کشور، انتقاد کره جنوبی را نیز برانگیخت.

 

وزارت امور خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «ما نسبت به آزمایش [موشک] ضد ماهواره در ۱۵ نوامبر [توسط روسیه] و به ویژه در مورد این واقعیت که قطعات زیادی از زباله فضائی در نتیجه همین آزمایش ایجاد شد، نگران هستیم».

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده است: «ما از همه کشورها می‌خواهیم از فضای خارج [از جو] در جهتی صلح‌آمیز و پایدار در بلندمدت از طریق اقدامات مسئولانه استفاده کنند و در توسعه هنجارهای بین‌المللی مرتبط همکاری کنند».

 

شامگاه دوشنبه بود که فرماندهی فضایی آمریکا خبر داد که روسیه یک ماهواره را در مدار فضایی خود توسط یک موشک ضد ماهواره سرنگون کرده است.

 

به نوشته یونهاپ، آزمایش انهدام ماهواره‌ای این هفته یادآور یک مسابقه تسلیحاتی رو به رشد در فضا آنهم در زمانی است که قدرت‌های جهانی مانند آمریکا و چین در تلاش برای تقویت حضور خود در این قلمرو امنیتی نوظهور هستند.

 

بعد از آن، وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین وزارت دفاع انگلیس با انتقاد از آزمایش سلاح ضد ماهواره توسط روسیه، آن را خطرناک و غیرمسئولانه توصیف کرد.

 

پس از جنجال‌ غربی‌ها درباره آزمایش سلاح ضد ماهواره مسکو در فضا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور با موفقیت سامانه ضد ماهواره آزمایش کرده است.

چین، بهانه‌ای برای افزایش هزینه‌های نظامی‌گری ژاپن

رسانه‌های ژاپن امروز (جمعه) گزارش کردند، این کشور در نظر دارد هزینه‌های دفاعی بی‌سابقه‌ای را در بودجه اضافی که انتظار می‌رود همراه با بسته محرک اقتصادی اعلام شود، به ثبت برساند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, گزارش, میلیتاریسم, هندوستان

پوتین: اقدام ناتو هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه گفت که دیپلماسی این کشور باید در راستای مقابله با تلاش غرب برای یکجانبه‌گری و دیکته کردن خواسته‌هایش باشد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, روسیه, سوریه, ناتو

هشدار روسیه درباره افزایش حضور نظامی انگلیس و آمریکا در منطقه دریای سیاه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توافقات جدید انگلیس با دولت اوکراین را گویای تمایل این کشور برای افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه نامید و اهداف آمریکا از ادامه مانورهای نظامی در منطقه دریای سیاه را برشمرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو