رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

ائتلاف سیاسی مادورو در انتخابات ونزوئلا پیروز شد

شمارش ۸۰ درصد از آراء انتخابات پارلمانی ونزوئلا حکایت از پیروزی ائتلاف سیاسی رئیس‌جمهور این کشور دارد.

 

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روز ششم دسامبر (۱۶ آذر) ونزوئلا حاکی از آن است که حزب «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمانی شدند.

 

به گزارش فارس خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، «ایندیرا آلفونزو» رئیس شورای انتخابات ملی ونزوئلا اعلام کرد که حزب حزب سوسیالیست متحد مادورو و احزاب متحد با رئیس‌جمهور ونزوئلا موفق شدند ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهند.

 

بنا بر گفته این مقام ارشد انتخاباتی ونزوئلا، ائتلاف مخالفان ونزوئلا تنها تنوانستند ۱۸ درصد از کرسی‌های پارلمان را در انتخابات روز گذشته به دست آورند.

 

حدود ۲۱ میلیون فرد واجد شرایط رأی‌ دهی در انتخابات روز یکشنبه ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) برای تعیین سرنوشت ۲۷۷ کرسی پارلمان ونزوئلا که قرار است در بین بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ هدایت پارلمان را برعهده داشته باشند، ثبت‌نام کرده‌ بودند.

 

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

 

با اینحال، مادورو اوایل روز یکشنبه به وقت محلی رأی داد و از تمامی نیروهای سیاسی درخواست کرد تا پس از انتخابات در گفت‌وگوی ملی فراگیر شرکت کنند.

 

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، گفت: «ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است».

 

رد ادعای تحریم انتخابات ونزوئلا توسط مخالفان مادورو

 

نامزد حزب «جنبش ما ونزوئلا هستیم»، ادعای مخالفان نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور درباره تحریم انتخابات «مجمع ملی» (پارلمان) ونزوئلا را رد کرد و از حضور نامزدهای مخالف مادورو در این انتخابات خبر داد.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ایندر رومرو» نامزد حزب «جنبش ما ونزوئلا هستیم» ادعای مخالفان نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور درباره تحریم انتخابات «مجمع ملی» (پارلمان) ونزوئلا را ادعایی عجیب خواند و رد کرد.

 

این سیاستمدار ونزوئلایی عضو «ائتلاف وطن پرستی» این کشور گفت: «همه صحبت‌ها در رسانه‌ها درباره اینکه اپوزیسیون در انتخابات مشارکت نمی‌کند، نادرست است. دو ائتلاف موجود در انتخابات تحت رهبری دو رهبری است که مخالفان نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری بودند».

 

رومرو سپس به «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و تحت حمایت آمریکایی‌ها اشاره کرد و مواضع او را احمقانه خواند.

 

این سیاستمدار ونزوئلایی افزود: «موضوع دیگر این است که احزاب اپوزیسیون بسیار چند دسته هستند. آنها دستور کار مشترکی ندارند. یک شخصی که خودش را رئیس‌جمهور خوانده بود، گفت که اپوزیسیون در انتخابات (مجمع ملی) شرکت نمی‌کنند و او کسی است که خودش را رئیس‌جمهور می‌داند، این احمقانه است».

 

به گفته او، چهار ائتلاف در انتخابات مجمع ملی ونزوئلا شرکت کردند که دو ائتلاف به نام‌های «ائتلاف دموکراتیک» و «ائتلاف ونزوئلا» جزو مخالفان نیکلاس مادورو هستند.

 

انتخابات در ونزوئلا با بیش از ۱۴۰۰۰ نامزد از ۱۰۷ حزب و نهاد در این کشور روز یکشنبه (دیروز) برگزار شد اما بیش از ۲۰ حزب شامل حزب متبوع گوایدو از شرکت در آن امتناع کردند.

 

نیکلاس مادورو پیش از برگزاری انتخابات مجمع ملی اعلام کرده بود، در صورت پیروزی اپوزیسیون در این انتخابات آمادگی دارد که منصب ریاست جمهوری را ترک کند.

تصویب اخذ مالیات از ثروتمندان برای کمک به هزینه‌های کرونایی آرژانتین

سنای آرژانتین طرح اخذ مالیات از حدود ۱۲ هزار شهروند ثروتمند این کشور را برای تامین هزینه های مرتبط با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تصویب کرد.   به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طرح در حالی تصویب شد که قرار است از مالیات های بدست آمده از ثروتمندان آرژانتینی ... تصویب اخذ مالیات از ثروتمندان برای کمک به هزینه‌های کرونایی آرژانتین

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر

سازمان ملل دولت مادورو را به رسمیت شناخت

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل در توئیتی خبر داد: امروز مجمع عمومی سازمان ملل، دولت «نیکلاس مادورو» را به عنوان تنها نماینده قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت و اقدام آمریکا در تحمیل مقامات خودخوانده را رد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, سازمان ملل, ونزوئلا