افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

آمریکا برای استقرار سامانه پاتریوت پایگاه جدید در عراق می سازد

یک مقام سیاسی در الانبار (غرب عراق) امروز (دوشنبه) فاش کرد که نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق، تصمیم به ایجاد پایگاه نظامی جدید در غرب این استان گرفتند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به منظور آغاز ساخت پایگاه، در این منطقه کاوش کرده‌اند.

 

خبرگزاری «المعلومه» به نقل از این مقام نوشت که نیروهای آمریکایی به منظور استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت برای محافظت از پایگاه هوایی «عین الاسد» و دیگر مقرهای خود در غرب عراق در برابر حملات احتمالی، تصمیم دارند پایگاه جدیدی در منطقه «ام سمیچ» در شمال بخش البغدادی در شهرستان «هیت» استان الانبار بسازند.

 

به گفته این منبع، اطلاعات موجود نشان می‌دهد این اقدام از سوی نیروهای آمریکایی مخفی می‌شود و آنها به منظور شروع ساخت پایگاه برای سامانه دفاع موشکی پاتریوت منطقه را به خوبی بررسی و کاوش کرده‌اند.

 

وی توضیح داد: طبق اطلاعات این اقدام ها نشانگر بقای نیروهای آمریکایی در پایگاه های ثابت خود برای مدت طولانی در مناطق غرب عراق است، همچنین انتخاب این مکان برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت برای نخستین بار در عراق است.

 

در همین حال پیشتر، «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به طور مخفیانه و بدون موافقت دولت عراق، نصب سامانه موشکی پاتریوت را در پایگاه عین الاسد در غرب عراق آغاز کرده‌اند، گفت: اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه کار نصب این سامانه را در پایگاه عین الاسد آغاز کرده‌اند.

 

علیوی با بیان اینکه این سامانه توسط هواپیماهای باری بزرگ به این پایگاه منتقل شده است، آن را اقدامی خطرناک دانست که دولت عراق باید در خصوص آن تحقیق کند زیرا هیچ اجازه‌ای در این زمینه به آمریکا داده نشده است.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز پیش از این فاش کرده بود که گفت‌ و گو با دولت عراق در باره سامانه موشکی پاتریوت برای دفاع از نظامیان این کشور در عراق به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است.

 

در این زمینه نیز رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام این کشور اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا به منظور راه‌اندازی این سامانه ۴۰۰ سرباز دیگر به عراق اعزام می‌کند.

اهالی روستایی در شمال شرق سوریه مانع عبور نیروهای آمریکایی شدند

اهالی روستای «هامو» در حومه شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه همگام با نیروهای ارتش سوریه مستقر در این روستا روز دوشنبه مانع از ورود نیروهای آمریکایی شدند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ادامه

اردن, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه

نیویورک تایمز ترور سردار سلیمانی را شکست راهبردی آمریکا خواند

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه روز شنبه با توجه به حملات راکتی اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق نوشت که مقامات کاخ سفید بعد از ماه‌ها پی برده‌اند که ترور سردار سلیمانی «شکست راهبردی برای آمریکا» بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آمریکا به بهانه کرونا از پایگاه‌های کرکوک و القیاره فرار می‌کند

یک منبع نظامی عالی‌رتبه عراق از قصد آمریکایی‌ها برای تخلیه پایگاه‌های خود در کرکوک و القیاره پس از پایگاه القائم به بهانه شیوع کرونا خبر داد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق