پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

آمریکا از معاهده تجارت اسلحه سازمان ملل خارج شد

دونالد ترامپ «رئیس‌جمهور آمریکا» اعلام کرد آمریکا حمایت خود را از یک معاهده سازمان ملل که مربوط به تنظیم تجارت چندین میلیارد دلاری اسلحه در جهان است، لغو می‌کند.

 

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی که در مجمع ملی اسلحه در ایندیانا پلیس ایراد کرد، اعلام کرد آمریکا امضایش را از معاهده تجارت اسلحه که تنظیم کننده تجارت سلاح‌های متعارف از جمله سلاح‌های کوچک، تانک‌های جنگی، هواپیماهای نظامی و کشتی‌های جنگی است، برمی‌دارد.

 

ترامپ گفت: دولت من دیگر به معاهده تجارت اسلحه سازمان ملل پایبند نیست. سازمان ملل به زودی نامه رسمی ما را درباره رد معاهده تجارت اسلحه دریافت می‌کند.

 

او در سخنانی که با تشویق حضار همراه بود، افزود: در دولت ما هرگز حاکمیت آمریکا را تسلیم دیگران نمی‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که بروکرات‌های خارجی متمم دوم قانون اساسی ما را درباره آزادی نقض کنند. من رسماً امروز اعلام می‌کنم که ایالات متحده امضایش را از این معاهده به شدت گمراه‌کننده برمی‌دارد.

 

آمریکا در سال ۲۰۱۳ این معاهده را در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق امضا کرد اما هرگز آن را به مرحله اجرا درنیاورد.

پوتین هشدار داد: خطر جنگ هسته‎‏ای را نادیده نگیرید!

به گزارش ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود که با حضور ۱۷۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی تشکیل شد، گفت: تمایل برای ناچیز انگاشتن تهدید جنگ هسته‌ای در جهان رو به افزایش است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, میلیتاریسم

تسلیم ژاپن به‌فشارهای ترامپ و افزایش بودجه نظامی و خریدهای نظامی از آمریکا

ترامپ تهدید کرده بود اگر دولت ژاپن برای کاستن از تراز تجاری خود با آمریکا از این کشور سلاح نخرد، روی خودروهای وارداتی ژاپنی به آمریکا تعرفه خواهد بست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, میلیتاریسم

پاسخ قاطع روسیه به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه آمریکا و ناتو

به گفته مقامات بلندپایه روس، آمریکا به خوبی می‌داند روسیه به تعهدات خود در قبال پیمان موشکی پایبند است، ولی در صورت خروج واشنگتن، مسکو به آن پاسخ متقابل داده و هرگز منافع ملی خود را فدای توافقات با آمریکا نخواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, میلیتاریسم, ناتو