شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

آزمایش‌های مرحله آخر، دو واکسن کرونا در آمریکا از سر گرفته می‌شوند

شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.

 

به گزارش یورونیوز: آزمایش‌های بالینی شرکت آسترازنکا تنها چند روز پس از شروع آن در اوایل ماه سپتامبر پس از آنکه اعلام شد یک داوطلب بریتانیایی پس از دریافت واکسن دچار ضایعه نخاعی شده است، متوقف شد. آزمایش جانسون اَند جانسون نیز در تاریخ ۱۲ اکتبر پس از بیماری نامشخص در یکی از داوطلبان دریافت واکسن به طور موقت متوقف شد.

البته آزمایش‌های بالینی شرکت آسترازنکا که با همکاری دانشگاه آکسفورد اقدام به تولید واکسن کرونا می‌کند، ماه گذشته در کشورهای بریتانیا، برزیل و آفریقای جنوبی از سر گرفته شد اما در آمریکا متوقف مانده بود.

 

پل مانگو، معاون رئیس ستاد سیاستگذاری وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا گفت: «ما نسبت به اینکه آسترازنکا و جانسون اَند جانسون آزمایش‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از سر بگیرند بسیار خوشبین هستیم.»

 

بنابراین این دو شرکت داروساز به شرکت‌های مدرنا و فایزر که اعلام کرده‌اند قصد دارند در نیمه دوم ماه نوامبر درخواست استفاده اضطراری از واکسن‌های تولیدی خود را ارائه دهند، پیوستند. شرکت مدرنا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که آزمایش از ۳۰ هزار داوطلب را به پایان رسانده است.

 

دکتر مت هپبورن، رئیس طرح معروف به «عملیات بالاترین سرعت» برای تهیه واکسن کرونا در آمریکا، درباره از سر گیری آزمایش‌های این دو شرکت داروسازی گفت: «با از سرگیری این دو آزمایش امیدوارم این پیام به مردم منتقل شود که ما طبق بالاترین استانداردهای اخلاقی طرح‌ها را دنبال می‌کنیم و در روند نظارتی سازمان دارو و غذای آمریکا دخالت نداریم.»

 

جانسون اند جانسون پیش‌بینی می‌کند که آزمایش‌های خود را در ایالات متحده آمریکا از روز دوشنبه یا سه‌شنبه از سر بگیرد. این شرکت همچنین امیدوار است که بتواند یک واکسن کار را تا آخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ ارائه دهد.

 

کوبا و چالش مبتلایان به کووید-۱۹ بدون داشتن علائم آشکار

در ماه‌های گذشته رسانه‌های جمعی در همه کشورهای جهان به راهکردهای کوبا در کنترل شیوع ویروس کرونا و روش‌های موفق سیستم بهداشت این کشور در مصاف با این بیماری همه‌گیر اشاره کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, دانش, کوبا

واکسن کرونای روسی بدون عارضه تشخیص داده شد

الکساندر گینسبورگ رئیس مرکز میکروب شناسی و اپیدمیولوژی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که داوطلبانی که واکسن کرونای «اسپوتنیک-۵» زده اند به هیچگونه عارضه و بیماری دچار نشده‌اند.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

شلیک موشک زیرگون با سرعت ۸ برابر سرعت صوت از عرشه یک ناوچه در دریای سفید + ویدیو

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به ولادیمیر پوتین گزارش داد که موشک مافوق صوت “زیرکون” از عرشه یک ناوچه در دریای سفید، با موفقیت به هدف تعیین شده در دریای بارنتس در فاصله ۴۵۰ کیلومتری، اصابت کرد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه

چین پیشرو فناوری هوش مصنوعی جهان

چین بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در مسیر توسعه فناوری هوش مصنوعی حرکت می‌کند و بسرعت در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت بی‌نظیر در این عرصه است و همه عرصه های زندگی را با این فناوری تحت پوشش قرار داده است.   به گزارش ایرنا، آمار انجمن تجارت بین‌المللی نشان می‌دهد که از ... چین پیشرو فناوری هوش مصنوعی جهان

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, ژاپن, شرق آسیا