خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

آخر خط محرومیت؛ ۸ روستای بویراحمد از حداقل امکانات محروم‌اند

۸ پاره روستای بخش محروم لوداب از توابع شهرستان بویراحمد از داشتن حداقل امکانات از جمله داشتن جاده دسترسی مناسب محروم هستند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ۸ پاره روستا در بخش محروم لوداب از توابع شهرستان بویراحمد شامل روستاهای پشت توت با ۱۷ خانوار ۷۰ نفر، زیرتوت ۸ خانوار ۳۵ نفر، علی آباد ۵ خانوار ۳۰ نفر، آبریزک ۱۴ خانوار با ۴۵ نفر، بنار ۴ خانوار با ۲۰ نفر، شهدالی علیا ۶ خانوار با ۲۵ نفر و شهدالی وسطی ۴ خانوار ۱۵ نفر و شهدالی سفلی با ۸ خانوار ۳۰ نفر از داشتن حداقل امکانات و خدمات از جمله راه ارتباطی مناسب، شبکه آب و گاز محروم هستند.

 

آیار از اهالی زیرتوت گلال می‌گوید: مهمترین درخواست و مطالبه مردم این روستاها از مسئولان و متولیان برنامه ریزی توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث جاده آسفالته و داشتن آب شرب سالم است.

 

وی افزود: جاده دسترسی این روستاها تا روستای آبچندار آسفالت بوده که در واقع از جاده آسفالته تا روستا ۱۷ کیلومتر باقی مانده که انتظار داریم مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه تدبیری کنند.

 

آیار از نبود شبکه گازرسانی در این روستاها ابراز گلایه کرد و گفت: در این شرایط مردم راهی جز قطع درختان چندین صدساله بلوط و گرم کردن اتاق‌های گلی خود در زمستان ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه گاز تا روستاهای چین لوداب آمده ولی ۳۰۰ خانوار در نزدیکی این شبکه از آبچندار تا آخرین روستاهای این دهستان هنوز از داشتن شبکه گازرسانی محروم هستند.

 

بخشدار لوداب بویراحمد از پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم در زمینه بیان مشکلات مناطق محروم روستایی تقدیر کرد و ادامه داد: متاسفانه کاری از دست من ساخته نیست، تنها یک راه وجود دارد که آن هم باید مردم با تایید بخشدار به مسئول مربوطه فشار بیاورند.

 

جمال روحانی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان و متولیان امر چندین مرتبه قول مساعد دادند ولی هر بار طفره رفتند.

تورم فزاینده و روند صعودی قیمت‌ها

بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در مهرماه ١٣٩٩ به عدد ۴۱/۴ درصد رسیده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۴۱/۴ درصد بیش از مهرماه ١٣٩٨ برای خرید یک “مجموعه [از] کالاها و خدمات یکسان” هزینه کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

فقر، نژادپرستی، و بی‌عدالتی که با کووید – ۱۹ درآمیزند، بر شدت همه‌گیری کرونا می‌افزایند

به‌نظر درست نمی‌آمد. تارنمای حزب کمونیست کلمبیا در تاریخ ۵ اکتبر [۲۰۲۰]، تأملات یک پزشک درباره مشخص ساختن مجدد یک بیماری را منتشر کرد.

ادامه

افریقا, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برابری اجتماعی, تبعیض‌نژادی, دانش, فقر, کلمبیا

راهول گاندی: سیاست‌های غلط دولت هند بدترین وضعیت اقتصادی را بر کشور حاکم کرده است

عضو ارشد حزب کنگره با اشاره به وضعیت بد شیوع کرونا در کشورش گفت: ما برای مهار کرونا از افغانستان هم ضعیف‌تر عمل کرده‌ایم.  

ادامه

افغانستان, امریکا, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سریلانکا, فقر, نپال, هندوستان