خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

پوتین: دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده؛ اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد گفت، دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.

 

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت، دوران جهان تک قطبی به سر رسیده است.

 

پوتین ضمن سخنرانی در نشست جهانی اقتصاد در شهر سنت پترزبورگ گفت: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت. ایجاد چنین تغییراتی، اهمیت اساسی دارند».

 

رئیس جمهور روسیه گفت: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرو می‌پاشد. ما مردمانی قوی هستیم و مانند نیاکان خود مشکلات را حل خواهیم کرد. غربی‌ها در سایه گذشته باقی مانده‌اند اما هیچ چیز همیشگی نیست. آن‌ها واقعیت را انکار می‌کنند».

 

او در ادامه گفت:‌ «غربی‌ها با کشورهای دیگر مانند حیات خلوت خود رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند آن‌ها هنوز مستعمره‌شان هستند و مردمان این کشورها را شهروند درجه دوم تلقی می‌کنند زیرا [غربی‌ها] فکر می‌کنند که “خاص” هستند و به همین دلیل به هر کشوری که در مقابل آن‌ها ایستادگی کند فشار وارد می‌کنند».

 

پوتین افزود: «ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد. نظام مالی ما به ثبات رسیده و با ثبات خواهد ماند».

 

او همچنین گفت: «دنبال کردن توهمات کهنه ژئوپولتیک توسط غرب، موجب شده اعتماد به واحدهای پولی جهان تضعیف شود».

 

پوتین گفت: «امروز می‌خواهم درباره دیدگاه خودمان در قبال اقتصاد جهانی صحبت کنم و اینکه روسیه چه برنامه‌ای برای حفظ توسعه در این شرایط متغیر دارد».

 

او با رد ادعای رسانه‌های غربی در این زمینه که «پوتین مقصرافزایش جهانی قیمت‌ها است» گفت: «ممکن است زیان اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده به بیش از سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار برسد».

 

رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده و نخبگان آن، به ساز فرد دیگری می‌رقصند. آن‌ها به مردم خود و منافع واقعی اروپا و اقتصاد ملی خود ضربه میزنند».

 

پوتین بار دیگر اعلام کرد که روسیه آمادگی دارد امنیت محموله‌های غلات ارسالی از اوکراین را تأمین کند. وی یادآور شد که این غربی‌ها هستند که واردات غلات و کود شیمیایی از روسیه را تحریم کرده‌اند اما تأثیر آن به خودشان برمی‌گردد.

 

او در ادامه این سخنرانی با اشاره به اینکه غربی‌ها هنگام تحریم روسیه قضاوت اشتباهی از حاکمیت این کشور داشته‌اند گفت، روسیه منزوی نخواهد شد و برای همکاری با همگان آمادگی دارد.

 

پوتین توضیح داد، زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط بود که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست.

بلاروس از استقرار ۱۰ واحد نظامی در مرز با لهستان خبر داد

رئیس جمهوری بلاروس ضمن هشدار درباره نفوذ عوامل خرابکار غربی به خاک این کشور در مرز لهستان، از استقرار ۱۰ واحد نظامی در این منطقه خبر داد.

ادامه

امنیتی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, لوگانسک

نیویورک تایمز: آمریکا برتری نظامی در آسیا را از دست داده است

با افزایش قدرت، پیچیدگی و اعتماد به نفس نیروهای مسلح چین، بازدارندگی نظامی تحت رهبری ایالات متحده در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در حال از دست دادن اثر و تاثیر خود است.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسیا, افغانستان, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اندونزی, اوکراین, تایلند, تایوان, تحلیل, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سنگاپور, شرق آسیا, شرق اروپا, فیلیپین, کامبوج, کانادا, کره جنوبی, مالزی

آلمان موشک انداز و امریکا بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، این کشور سه موشک‌انداز چندگانه موسوم به “مارس ۲” را به اوکراین خواهد داد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, کانادا