مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

آمریکا به دنبال حفظ استیلای خود در منطقه هند و اقیانوس آرام است

کارشناس مسائل منطقه اقیانوسیه تاکید آمریکا در تلاش برای به سیطره در آوردن مناطقی است که از جانب چین در آنجا احساس خطر می‌کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  ساندر نات باتارای، رئیس مرکز مطالعات چین در نپال تاکید کرد چارچوب اقتصادی پیشنهادی آمریکا موسوم به همکاری‌های هند و اقیانوس آرام، راهبردی برای گسترش استیلای واشنگتن در این منطقه است.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، باتارای در این گفت: چارچوب اقتصادی که روز دوشنبه گذشته در سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ژاپن راه اندازی شد، تلاشی برای اقتصادی نشان دادن گفتگو‌های امنیتی است.

 

او در ادامه افزود: شکی نیست که ائتلاف چهارگانه شامل ژاپن، هند، استرالیا و آمریکا در درجه اول با هدف مقابله با چین است که واشنگتن آن را تهدیدی بزرگ برای برتری جهانی فراملی خود در دوران پس از جنگ جهانی دوم می‌داند.

 

این کارشناس نپالی تاکید کرد علاوه بر این، این چارچوب اقتصادی توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یک ترفند آمریکایی برای تأسیس سازمانی است که کاملا تحت نظارت و کنترل ضمنی واشنگتن کار می‌کند. این چارچوب اقتصادی قطعا در راستای گسترش ماجراجویی برتری جویی آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام فعالیت می‌کند و سود قابل توجهی برای کشور‌های عضو ندارد.

 

باتارای تایید کرد قابلیت‌های چین هم از نظر کمیت هم از نظر کیفیت، بیشتر از ژاپن، استرالیا یا هند است و او معتقد است با توجه به پیشرفت‌های فنی چین، تلاش‌ها برای مهار رشد آن توسط هر قدرتی قابل درک است.

 

چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام برای رفاه، تلاشی است برای نجات بخشی از مزایای مشارکت در یک توافق تجاری گسترده‌تر مانند توافقی که ترامپ از آن خارج شد، محسوب می‌شود. این توافق اکنون به نام توافق جامع و مترقی برای مشارکت کشور‌های حوزه اقیانوس آرام شناخته می‌شود. پیش‌تر این توافق با نام تی. پی. پی. شناخته شد، اما بدون موافقت ملی آمریکا، مخالفتی سیاسی با توافقی که به گفته برخی موجب از دست رفتن فرصت‌های شغلی می‌شود.

مسکو هشدار داد؛ درصورت حمله به‌ شهرهای روسیه، کشورهای کمک‌کننده تسلیحاتی اوکراین را هدف قرار می‌دهیم

روسیه هشدار می‌دهد که اگر یکی از شهرهایش با سلاح‌های کمک شده غرب به اوکراین هدف قرار گیرد، این کشور، اقدام به حمله به شهرهایی می‌کند که در آن تصمیم کمک تسلیحاتی به اوکراین گرفته شده است.

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

گزارش واشنگتن‌پست از حضور ۴۰۰۰ آمریکایی در جنگ اوکراین و فرار مزدوران غربی از این کشور

جنگجویان خارجی از آمریکا و دیگر کشورها، از تفاوت‌های فاحشی میان آنچه که انتظار داشتند در جنگ اوکراین ببینند و آنچه واقعا در انتظارشان بود، پرده برداشته و به واشنگتن پست گفتند که با تجهیزات ناکافی و سلاح‌هایی کمتر از حریف وارد میدان نبرد می‌شدند و بسیاری کارشان را رها کرده و باز می‌گشتند.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان

نخست‌وزیر سابق ژاپن: سیاست‌های زلنسکی دلیل جنگ اوکراین بود

«شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن تصمیم رئیس جمهوری اوکراین در پیوستن به ناتو و امتناع از حل مناقشه «دونباس» را دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین برشمرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

چین: آمریکا به عامل اصلی بی‌ثبات کردن نظم جهانی تبدیل شده/ روابط‌مان به یک دوراهی رسیده

وزیر امور خارجه چین گفت: پکن اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین را نشانه انحراف جدی در روابط دو کشور از مسیر عادی می‌داند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا