روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

روسیه: شهر بندری «کراسنی» در دونتسک به کنترل نیروهای روس درآمد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در جریان مصاحبه‌ای در مسکو اعلام کرد که شهر کراسنی اوکراین در دونتسک به کنترل نیروهای روس درآمده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در جریان مصاحبه ای در مسکو اعلام کرد: شهر بندری «کراسنی» در منطقه دونتسک اوکراین به کنترل نیروهای این کشور درآمده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه با بیان اینکه عملیات ویژه یگان های نظامی روسیه در اوکراین ادامه دارد، گفت که ارتش کشورش همراه با نیروهای دونتسک شهر کراسنی را تحت کنترل کامل خود درآورده اند.

 

ایگور کوناشنکوف در این خصوص اضافه کرد: مرکز فرماندهی پیشروی تیپ ۳۰ مکانیزه ارتش اوکراین در شهرک بهموت و مرکز فرماندهی یگان پدافند منطقه ای در شهرک سولدار با موشک هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

 

این مقام دفاعی روسیه خاطر نشان کرد: در نتیجه این حملات هوایی، بیش از ۲۶۰ نیروی اوکراینی نیز کشته شدند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: (از آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین) تاکنون ۱۸۲ فروند هواپیما، ۱۲۸ بالگرد، ۱۰۴۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۴ سامانه موشک پدافند هوایی، ۳ هزار و ۲۹۷ تانک و خودروی زرهی، ۴۴۴ راکت انداز چند لوله، ۱۷۱۴ موشک انداز و ۳ هزار و ۲۴۵ خودروی نظامی متعلق به اوکراین منهدم شده است.

 

وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده «سوخ و-۲۵» اوکراین و ۴ فروند پهپاد این کشور را در منطقه «دنیپروپتروفسک» سرنگون کرده‌اند.

.
.

همچنین نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه ۶۲ پست فرماندهی اوکراین و ۵۹۶ منطقه تجمعه نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را هدف قرار دادند.

.
.

مسکو تاکنون بارها اعلام کرده است که در صورت موافقت کی یف با شروط متضمن امنیت این کشور، عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین متوقف خواهد شد.

 

نخست‌وزیر سابق ژاپن: سیاست‌های زلنسکی دلیل جنگ اوکراین بود

«شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن تصمیم رئیس جمهوری اوکراین در پیوستن به ناتو و امتناع از حل مناقشه «دونباس» را دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین برشمرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

هشدار پلیس اتحادیه اروپا نسبت به‌ دسترسی تروریست‌ها و گروه‌های نئونازی به‌تسلیحات تحویلی به‌اوکراین

اداره پلیس اتحادیه اروپا می‌خواهد استراتژی جدیدی در ارتباط با محموله‌های تسلیحاتی تحویلی به اوکراین ایجاد کند. یوروپل می‌گوید در ارتباط با سلاح‌هایی که به اوکراین ارسال شده بر اساس تجربه تلخ جنگ بالکان عمل خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امنیتی, اوکراین, بالکان, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, نئونازیسم, یوگوسلاوی

چرایی سفر وزیر خارجه روسیه به عربستان در بحبوحه جنگ اوکراین

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سه روز دیگر (۳۱ مه) به عربستان سعودی و بحرین سفر خواهد کرد و این دومین سفر منطقه‌ای وی به خلیج فارس بعد از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی