آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

بلومبرگ: آمریکا به دنبال دور کردن هند از روسیه است

بنابر اعلام منابع خبری، دولت آمریکا مایل است با ارائه یک بسته کمک نظامی به هند، از این کشور بخواهد به تدریج همکاری دفاعی‌اش با روسیه را کاهش دهد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی در خبری به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: آمریکا به دنبال دور کردن هند از روسیه است. گزارش شده است یک بسته کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری با هدف منصرف کردن هند از (گرایش به) روسیه در راه است.

 

در این خبر آمده است: دولت آمریکا مایل است با ارائه یک بسته کمک نظامی به هند، از این کشور بخواهد به تدریج همکاری دفاعی اش با روسیه را کاهش دهد.

 

شبکه تلویزیونی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: ارزش این بسته نظامی ۵۰۰ میلیون دلار است.

 

روسیه مدت طولانی است که تامین کننده سلاح برای هند است،و به ویژه سامانه‌های تسلیحاتی همچون جنگنده‌ها و زیردریایی‌های تهاجمی را در اختیار این کشور قرار می‌دهد. دست کم از سال ۲۰۰۰ میلادی، مسکو فروشنده اصلی سلاح به دهلی نو بوده است، به جز سال گذشته (میلادی) که فرانسه در این زمینه پیشتاز شد و جای روسیه را گرفت. آمریکا، اسرائیل و انگلیس نیز از جمله مهم‌ترین تامین کنندگان بزرگ (جنگ افزار برای هند) به شمار می‌روند.

 

هند سیاست کاهش وابستگی به تامین خارجی را از راه توسعه بخش دفاعی داخلی دارد و همچنین در سال‌های گذشته به واردات تسلیحات تنوع داده است، با این حال مسکو شریک اصلی به شمار می‌رود و نزدیک به نیمی از نیاز‌ها (ی تسلیحاتی دهلی نو را) در پنج سال گذشته تامین کرده است.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، واشنگتن امیدوار است که این (بسته ۵۰۰ میلیون دلاری) کمک بتواند هند را از روسیه دورتر سازد و آن را به آمریکا نزدیک‌تر کند.

 

گزارش این شبکه پیش از نشست هفته آینده سران چهارجانبه – گروه چهارجانبه ساز و کار امنیتی هند – اقیانوس آرام – که همچنین آمریکا، ژاپن و استرالیا را نیز شامل می‌شود، منتشر شده است.

 

هند مانند بسیاری دیگر از کشورها از پیوستن به پویش تحت رهبری آمریکا برای مجازات روسیه به علت عملیات نظامی اش در اوکراین خودداری کرده است. دهلی نو به جای آنکه مانند کشور‌های بزرگ اروپایی، منافع اقتصادی را با دامن زدن به تحریم‌های مسکو قربانی کند، به خرید بیشتر (نفت) خام از روسیه با بهای تخفیف دار اقدام کرده است.

 

در حالی که مقامات غربی ناخرسندی خود را از حمایت نشدن سیاست هایشان در قبال روسیه ابراز کرده اند، از هرگونه اقدام تلافی جویانه علیه هند خودداری کرده اند. همین موضوع پیش از جنگ (روسیه در) اوکراین نیز حاکم بود.

 

واشنگتن از تحریم دهلی نو به علت اقدام این کشور به خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس – ۴۰۰ خودداری کرده است. این موضوع، با رویکرد (آمریکا) در قبال چین و حتی ترکیه، هم پیمانش در ناتو که هر دو به علت خرید آن سامانه دفاعی با تحریم (آمریکا) رو به رو شده اند، در تناقض است.

 

منابع بلومبرگ اشاره نکردند که چه زمان و در چه صورت این قرارداد اعلام می‌شود و هند چه تسلیحاتی را از آمریکا دریافت خواهد کرد. این گزارش به طور ضمنی حاکی از آن است که تسلیحات فرانسوی ممکن است در کنار (جنگ افزارهای) تولید آمریکا قرار داشته باشد. چنانچه این بسته به میزانی باشد که منابع اعلام کرده اند، هند پس از اوکراین، اسرائیل و مصر یکی از بزرگ‌ترین دریافت کنندگان کمک‌های نظامی آمریکا خواهد شد.

 

نه مقامات آمریکایی و نه هندی درباره تحقیق این پایگاه خبری در این زمینه، اظهار نظری نکردند.

اقتصاد جهان از جنگ جهانی دوم تا کنون در بدترین وضعیت قرار دارد

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس نسبت به بالا رفتن تورم و رکود اقتصادی در سراسر جهان هشدار داد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جهان, چین, خبر, روسیه, سوئیس, صندوق بین‌المللی پول

جنگ اوکراین، پیش قراول دیگر جنگ‌ها؟

۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ، بی شک در تقویم قرن حاضر همچون تاریخ چرخشی بزرگ در زندگی بین‌المللی ثبت خواهد شد. روسیه، با زیر پاگذاشتن قوانین بین‌المللی با حمله به اوکراین به یورش خزنده ایالت متحده به حوزه امنیتی‌اش پاسخ داد. با این عمل کرملین همچنین، انحصار ایالات متحده در زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی را ... جنگ اوکراین، پیش قراول دیگر جنگ‌ها؟

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, افغانستان, اقتصادی, المان, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, بالکان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, عربستان سعودی, فرانسه, لهستان

بورل: اتحادیه اروپا باید نیروی نظامی تشکیل دهد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا باید مسئولیت امنیت خود را بر عهده گیرد و نیروهای نظامی اروپایی تشکیل دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, جهان, دونتسک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, لوگانسک, ناتو