آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

جلسه شورای امنیت؛ روسیه مدارکی درباره جنایات ارتش اوکراین ارائه کرد

نماینده روسیه در شورای امنیت با ارائه مدارکی گسترده درباره جنایات اوکراینی ها اعلام کرد که اینها کلمات یا تبلیغات مسکو نیست، بلکه از جانب کسانی است که این جنایات را به چشم خود دیده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیپلمات‌های روسیه در جلسه غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه شواهد بسیاری از جنایات ارتش اوکراین و گروه‌های ملی‌گرای این کشور، ارائه کردند.

 

«واسیلی نبنزیا» نمایده دائم روسیه در سازمان ملل در این رابطه تاکید کرد که مقامات اوکراینی و حامیان غربی آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا این حقیقت تلخ در کانون توجهات قرار نگیرد.

 

نبنزیا همچنین از همتایان خارجی خود خواست تا توجه لازم را به این واقعیت داشته باشند که ارتش اوکراین بارها تسلیحات سنگین را در مناطق مسکونی مستقر کرده و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند که این مسئله نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

 

وی گفت: ما دلایل کافی داریم تا باور کنیم که تمام این اصول به طور نظام‌مند توسط ارتش و شبه نظامیان اوکراین نقض می‌شود. روایات بسیاری از شاهدان عینی درباره این مسئله که چطور ارتش اوکراین از غیرنظامیان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کند، وجود دارد.

 

سپس افراد حاضر در این جلسه از تاکتیک‌های ارتش اوکراین درباره موارد یادشده مطلع شدند.

 

دیپلمات‌های روسی در ادامه مصاحبه‌هایی ویدئویی را از غیرنظامیان اوکراینی که موفق به فرار از مناطق درگیری شده بودند، نشان دادند. بسیاری از آنها شهادت دادند که ارتش اوکراین به خودروهای افرادی که سعی در استفاده از راهروهای بشردوستانه برای خروج را داشتند، شلیک کرده است. یک زن ساکن شهر بندری «ماریوپل» در جنوب اوکراین نیز با قاطعیت شایعاتی را مبنی بر اینکه ارتش روسیه مسئول وقوع انفجار در سالن تئاتر این شهر است، رد کرد.

 

سپس در ادامه تعدادی از خبرنگاران برداشت‌های دست اول خود را از تجربه چندین هفته‌ای خود در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق تحت کنترل ارتش روسیه، با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

 

یک خبرنگار و مستندساز ایتالیایی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاعات نادرست باعث تأخیر در توقف درگیری‌ها می‌شود، گفت: من یک اروپایی ام و مایل نیستم شاهد گسترش اخبار نادرست در اروپا باشم.

 

خبرنگاری دیگر از کشور بلغارستان نیز اعلام کرد که خود شاهد بوده است که ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هیچ‌گاه نخواسته‌اند که بحران اوکراین تبدیل به یک جنگ شود.

 

رئیس دفتر شبکه خبری المیادین در مسکو نیز تاکید کرد تفاوت زیادی بین برداشت فردی از وقایع از مکانی امن که صدها کیلومتر دورتر از محل درگیری است با آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد، وجود دارد.

 

برخی از خبرنگاران نیز گزارش‌ها و مصاحبه‌های خود را با مردم جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از جمله مردم شهر ماریوپل نشان دادند. هر یک از مصاحبه شوندگان از مواجهه شخصی خود با گلوله باران منازل، به خطر انداختن جان غیرنظامیان و استقرار سلاح در مناطق مسکونی توسط نظامیان اوکراینی و اعضای گردان «آزوف» صحبت می‌کردند.

 

نبنزیا در پایان افزود: امروز ما از طرف خودمان صحبت نمی‌کنیم. ما تریبون را به افرادی که تجربه آنچه در خط مقدم اتفاق می‌افتد را دارند، داده‌ایم تا توضیح دهند که چگونه جان سالم به در برده اند و چه کسانی در آنجا مرتکب جنایات شده اند. تک تک کلماتی که می‌شنوید کلمات آنهاست نه ما. اگر نمی‌خواهید به آنها گوش دهید، بحث دیگری است. اگر ساکت ماندن باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری کنید، انتخاب این هم با شماست. اما هدف از رویداد امروز این است که به کسانی که می‌توانند شهادت دهند، حق صحبت داده شود، نه اینکه بخواهیم تبلیغ کنیم.

وزارت دفاع آلمان؛ برلین ۷ سامانه توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند

وزیر دفاع آلمان با اشاره به موافقت دولت این کشور جهت ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین، از تصمیم برلین برای ارسال هفت سامانه توپخانه خودکششی «هویتزر» به کی یف خبر داد.

ادامه

اسلواکی, المان, اوکراین, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

چین تلاش ناتو برای توسعه جناح شرقی را “دستورالعملی برای فاجعه” توصیف کرد

معاون وزیر امور خارجه چین هشدار داد، تلاش آمریکا برای حل مسائل امنیتی اروپا از طریق توسعه ناتو می‌تواند تنها به یک فاجعه عظیم‌تر تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, اوکراین, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو