مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

نگرانی روسیه از برنامه‌های داعش برای بی‌ثبات کردن آسیای میانه

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از برنامه‌های داعش برای بی ثبات کردن آسیای میانه و گسترش ناآرامی در روسیه نگران است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که مسکو از برنامه‌های گروه تروریستی داعش برای “اشاعه” بی ثباتی به آسیای مرکزی و روسیه نگران است.

 

لاوروف در نشست عمومی وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در چین گفت: «ما به‌ویژه نگران برنامه‌های داعش و پیروان آن برای بی‌ثبات کردن کشور‌های آسیای مرکزی و اشاعه بی‌ثباتی به روسیه هستیم».

 

وی همچنین از تمرکز واحد‌های داعش در نزدیکی مرز‌های افغانستان – تاجیکستان و افغانستان – ازبکستان ابراز نگرانی کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو برای اولین دیپلمات افغان از دولت طالبان که ماه گذشته وارد روسیه شد، استوارنامه صادر کرد.

 

لاوروف در کنفرانس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان گفت: مایلم متذکر شوم که اولین دیپلمات افغان که از سوی مقامات جدید فرستاده شده و ماه گذشته وارد مسکو شد، در وزارت ما استوارنامه دریافت کرده است.

 

ایتارتاس همچنین به نقل از لاوروف اعلام کرد روسیه حضور هر گونه زیرساخت نظامی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در کشور‌های هم مرز با افغانستان را غیرقابل قبول می‌داند و غرب را مسئول وضعیت کنونی اقتصاد افغانستان می‌داند.

 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه آمریکا را متهم کرد که از نفوذ خود در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی برای ممانعت از اجرای برنامه‌های اجتماعی توسط مقامات محلی استفاده می‌کند و این تردید‌ها را در مورد صداقت نیات واشنگتن در این کشور ایجاد کرد.

 

لاوروف گفت: پس از حضور نظامی ۲۰ ساله ناتو، همراه با تجربه ناموفق در تحمیل نسخه‌ها و ارزش‌های بیگانه برای مردم افغانستان، غرب مسئول مستقیم وضعیت انسانی کنونی و وضعیت اسفناک اقتصاد افغانستان را بر عهده دارد.

 

وزیر خارجه روسیه، دیروز غرب را به تلاش برای تبدیل کردن اوکراین به “افغانستان دوم” متهم کرد. او این اظهارات را در دیدار با مخدوم شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود مطرح کرد.

 

لاوروف گفت: کسانی که سعی داشتند افغانستان را به کانون سیاست جهان تبدیل کنند اکنون تلاش دارند اوکراین را جایگزین افغانستان کنند.

 

از ۱۹۷۸ افغانستان صحنه جنگ‌های متعدد با حضور بازیگران بین‌المللی مختلف بوده است. سربازان آمریکایی و غربی سال گذشته کابل را پس از دو دهه اشغال ترک کردند و این کشور خیلی زود پس از خروج آن‌ها به دست طالبان افتاد.

 

لاوروف در آستانه این نشست به وانگ یی وزیر خارجه چین گفته بود جهان اکنون “مرحله بسیار جدی در تاریخ روابط بین‌الملل” را می‌گذراند. به گفته این مقام روسیه، مسکو و پکن اکنون در مسیر نظم جهانی جدید “چند قطبی، عادلانه، دموکراتیک” باهم همکاری می‌کنند..

 

سومین کنفرانس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در شهر تونکسی چین برگزار می‌شود.

سوگاوار: جزایر سلیمان نظامی‌گری در اقیانوسیه را نمی‌پذیرد

«ماناسه سوگاوار» نخست وزیر جزایر سلیمان از استرالیا برای امضای توافقنامه متحدان دفاعی «آکوس» با آمریکا و بریتانیا بدون مشورت کردن با کشورهای اقیانوسیه انتقاد کرد.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, ژاپن, غرب, نیوزلند

لاوروف: هدف عملیات اوکراین آزادسازی جهان از ظلم و ستم غرب است

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت که عملیات نظامی کشورش در اوکراین “به رهایی جهان از ظلم و ستم نواستعماری غرب کمک می‌کند.”

ادامه

اروپا, استعمار, اسیا, افریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, بلاروس, تجاوز نظامی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, کوبا, لیبی, هندوستان, ونزوئلا, یوگوسلاوی

گاردین؛ انگلیس ۸ هزار نیروی نظامی به اروپای شرقی می‌فرستد

وزارت دفاع انگلیس از اعزام ۸ هزار نظامی این کشور به همراه ده ها تانک به کشورهای اروپای شرقی برای برگزاری رزمایش‌های مشترک با متحدان ناتو خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جنوب آسیا, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, گزارش, لهستان, ناتو