پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

اسد: جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت

رئیس جمهوری سوریه در سخنانی گفت که جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت و باعث رسوایی کشورهای غربی شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی اظهار کرد: کینه و نفرت غرب نسبت به روسیه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

 

وی گفت: سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست قدرت و تبدیل جهان به جنگل است.

 

وی با بیان اینکه غرب در دروغگویی و فریبکاری مهارت بیشتری پیدا کرده است، افزود: جنگ اوکراین غرب را در مقابل طرفدارانش رسوا کرد.

 

رئیس جمهوری سوریه  ادامه داد: هرآنچه غرب بیان می‌کند، دروغ است و تنها به فکر تسلط و غارت جهان است. غرب ثابت کرد که به حقوق بین‌الملل توجهی ندارد و نهادهای حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و جهان را به جنگل تبدیل کرده است.

 

بشار اسد افزود: جهان به سمت درگیری پیش می‌رود و ما باید به طور جدی درباره چگونگی رویارویی با چالش‌ها فکر کنیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: جنگ اوکراین موجب افتادن نقاب غرب و رسوایی کامل آنها شد. کشورهای غربی اجازه ابراز خشونت علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی را دادند و یا همه املاک روسیه در خارج از این کشور که متعلق به دولت یا تاجران روسی بود را مصادره کردند، این اقدام آنها مغایر با آزادی در داشتن مِلک و مستغلات است و در واقع، این حقیقت را روشن کرد که تنها مالکیت غرب بر املاک دیگران از نظر آنها درست است.

 

بشار اسد همچنین اظهار کرد: غرب نژادپرستی و کینه پنهان خود علیه کسانی که مانند خودشان نیستند را نشان داد، این موضوع تنها بر مسلمانان و عرب‌ها صدق نمی‌کند، بلکه شامل همه ملت‌ها می‌شود، کینه‌ای که امروز علیه روسیه مشاهده می کنیم، در تاریخ علیه هیچ کشوری ندیده‌ایم، واین کینه در قبال روسیه و دیگران عمری به درازای چند قرن دارد.

 

وی در این باره به جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: غرب از ورود هیتلر به روسیه شاد بود و اکنون هیچکس از بیش از ۲۶ میلیون قربانی در روسیه سخنی به میان نمی‌آورد.

 

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: ما تردیدی در پیشرفت فناوری، علمی و اداری غرب نداریم اما موضوع این است که غرب سیاسی، از لحاظ اخلاقی در سطح پایینی قرار دارد و این همان تصویری است که دیدگاه ما نسبت به غرب در آینده و نحوه تعامل ما با آنها را شکل خواهد داد.

جنگ سرد بازگشته است، ولی اتحاد شوروی نه!

برآمدن روسیه به منزلهٔ نیروی متخاصم نظامی، هیچ ربطی به هدف‌های اتحاد شوروی ندارد. ما باید به اصول انترناسیونالیستی ضدجنگ پایبند باشیم و با ناتو و پوتین، هر دو، مخالفت کنیم، حتی اگر در این شرایط امری ناممکن به نظر برسد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, روسیه, سوسیالیسم, عراق, مقاله

کاخ سفید تحت فشار کنگره و زلنسکی برای بررسی تحویل سلاح‌های زمان اتحاد شوروی به اوکراین

بر اساس گزارش سی.ان.ان، با گذشت حدود سه هفته از حمله روسیه به اوکراین، دولت بایدن هنوز در حال ارزیابی موثرترین راه برای رساندن کمک‌های نظامی به اوکراین بدون زدن جرقه یک جنگ گسترده‌تر است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان