آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

ابراز تمایل امارات برای همکاری با روسیه در زمینه انرژی و تنوع بخشیدن به روابط

وزیر امور خارجه روسیه و همتای اماراتی خود پس از دیدار دوجانبه در مسکو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کردند.

 

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات امروز پنجشنبه، در مسکو گفت امارات مشتاق همکاری با روسیه برای بهبود امنیت جهانی انرژی است.

 

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه امارات در اظهارات تلویزیونی خود گفت که کشورش قصد دارد در جریان سفر هیئت اماراتی به روسیه درباره بحران‌های اوکراین، سوریه، یمن و عراق گفتگو کند و به دنبال تقویت تعامل با روسیه و تنوع بخشیدن به روابط است.

 

در همین دیدار، لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص بحران یمن گفت: ما معتقدیم مشکل طولانی مدت یمن راه حل نظامی ندارد و باید از طریق دیپلماسی آن را حل کرد.

 

سفر عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات به روسیه در پی اقدام آمریکا و متحدانش در خصوص ممنوعیت واردات محصولات نفتی روسیه صورت می‌گیرد.

 

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب را به همراه داشته است. این تحریم‌ها بازار‌های جهانی انرژی را مختل کرده و صادرکنندگان انرژی خلیج فارس را در کانون توجه قرار داده است؛ زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال منابعی برای جایگزینی نفت روسیه هستند.

 

در پی بحران ایجاد شده، آمریکا از عربستان درخواست کرده تولید نفت خود را افزایش دهد. این درخواست آمریکا از سوی مقامات عربستان رد شده است.

فایننشال تایمز: توافق ۱۵ بندی روی میز مذاکرات روسیه و اوکراین

یک نشریه انگلیسی به نقل از افراد مطلع از مذاکرات روسیه و اوکراین نوشت پیشرفت زیادی در گفت‌وگوها حاصل شده و یک توافق پانزده بندی نیز پیشنهاد شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, ترکیه, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, ناتو

چین؛ آمریکا موظف به پایبندی کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی است

وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا موظف است به کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی پایبند باشد و نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی‌اش در سراسر جهان را برطرف کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا