جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

هاآرتص: صدها پهپاد ایرانی در حمله اسرائیل به کرمانشاه منهدم شد

رسانه‌‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه مدعی شدند که در جریان حمله ماه گذشته ارتش این کشور به منطقه‌ای نظامی در غرب ایران صدها پهپاد منهدم شدند.

 

به گزارش یورونیوز؛ نشریه اسرائیلی هاآرتص ضمن بازتاب گزارش شبکه تلویزیونی المیادین به نوعی انجام چنین عملیاتی را در غرب ایران مورد تایید قرار داده و مدعی شده که در جریان این حمله صدها هواپیمای بدون سرنشین ایران منهدم شده است.

 

در این گزارش آمده است که تهران اسرائیل را مسئول این حمله می‌داند اما مقامات اسرائیلی هنوز مسئولیت آنرا نپذیرفته‌اند.

 

نویسنده مقاله هاآرتص سپس می‌افزاید که هیچ یک از دو کشور ایران و اسرائیل تا اوایل هفته جاری و پیش از پخش گزارش شبکه تلویزیونی المیادین از این حمله سخنی به میان نیاورده بودند.

 

ادعای انهدام صدها پهپاد ایرانی در جریان حمله اسرائیل به یک مقر نظامی در کرمانشاه در حالی از سوی رسانه‌های اسرائیلی مطرح شد که سپاه پاسداران ایران دو روز پیش اعلام کرد یک «مرکز راهبردی توطئه و شرارت» وابسته به اسرائیل را در اربیل عراق هدف حمله موشک‌های کروز و بالیستیک قرار داده است.

 

گروه‌های شیعی شبه نظامیِ تحت حمایت ایران روز دوشنبه حمله موشکی سپاه به اربیل را واکنشی به حمله اخیر پهپادی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کرمانشاه عنوان کرده بودند.

 

کتائب حزب‌الله، از جمله فعال‌ترین این گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که حمله پهپادی ماه گذشته اسرائیل به غرب ایران از داخل خاک عراق طراحی و عملیاتی شده است.

 

از سوی دیگر شبکه المیادین که از رسانه‌های لبنانی نزدیک به ایران شناخته می‌شود روز دوشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اسرائیل روز ۲۵ بهمن ماه از یک مرکز هدایت عملیات واقع در اربیل اقدامات خرابکارانه‌ای با شش فروند پهپاد علیه یک هدف نظامی در غرب ایران طراحی و اجرا کرده است.

 

این رسانه‌ لبنانی سپس با اشاره به حمله موشکی شنبه شب سپاه پاسداران ایران به ساختمانی که گفته می‌شود یک مرکز راهبردی تحت مدیریت اسرائیلی‌ها بوده، مدعی شد که ساختمان هدف قرار گرفته شده همان مکانی است که حمله پهپادی به کرمانشاه از آنجا برنامه‌ریزی و هدایت شده است.

 

در گزارش المیادین مکان هدف قرار گرفته از سوی سپاه پاسداران ایران یک مقر بزرگ «امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل» معرفی شده و در ادامه این ادعا مطرح شده است که در جریان موشک باران سپاه دست کم چهار افسر اسرائیلی کشته و هفت نفر نیز مجروح شده‌‌اند.

 

منابع خبری ایران ساعاتی پس از حمله شنبه شب با استناد به منابعی که نامی از آنها برده نشد از کشته شدن دست کم ۹ مامور اسرائیلی خبر داده بودند.

 

اگر چه مقامات اقلیم کردستان عراق در واکنش به این حمله حضور ماموران اطلاعاتی اسرائیل و وجود مرکز راهبردی عملیات موساد در اربیل را به کلی تکذیب کردند اما برخی منابع عراقی احتمال قرار داشتن یک هسته موساد در ساختمان‌هایی که هدف موشک‌های بالیستیک سپاه پاسداران قرار گرفت را منتفی نمی‌دانند.

 

هاآرتص در گزارش خود آورده است که ایران در سال های اخیر به طور گسترده از پهپادهای مسلح در حملات به مناطقی از خاورمیانه استفاده کرده است.

 

این گزارش می‌افزاید که سپاه پاسداران ایران تعدادی از پهپادهای مسلح خود را به حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان شیعه در عراق و سوریه داده است. علاوه بر این، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشین خود را دارد.

 

نویسنده گزارش سپس به نقل از منابع دفاعی اسرائیل آورده است که ایران از هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین به عنوان بخشی از راه‌حل مقابله با برتری هوایی اسرائیل در درگیری‌های نظامی استفاده می‌کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعدام ‌۸۱ نفر درعربستان را محکوم کرد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعدام ۸۱ نفر در یک روز از سوی عربستان سعودی را محکوم کرد و از این کشور خواست تا استفاده از مجازات اعدام را متوقف کند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن