رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه به اروپا هشدار داد / احتمال قطع عرضه گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱»

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد که روسیه می‌تواند عرضه گاز از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» به آلمان را قطع کند اما هنوز چنین تصمیمی نگرفته است.

 

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از تارنمای شبکه “الجزیره”، معاون نخست وزیر روسیه توضیح داد: در رابطه با اتهامات بی‌اساس علیه روسیه در خصوص بحران انرژی در اروپا و ممنوعیت پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، ما حق داریم تصمیمی مشابه بگیریم و ارسال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را تحریم کنیم.

 

وی افزود: اما تاکنون چنین تصمیمی نگرفته‌ایم.

 

پیش از این، الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه گفت، اگر آمریکا و اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را ممنوع کنند، قیمت نفت ممکن است به بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

 

نواک در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت: کاملاً واضح است که تحریم نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا چهارم اسفند ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت روسی سازنده خط لوله گاز نورداستریم‌۲ و مدیران آن را تحریم کرده است.

 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در پی به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی مسکو گزارش داد انتظار می‌رود آمریکا با وضع تحریم‌های سختگیرانه علیه شرکت مجری پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ روسیه موافقت کند.

 

چند رسانه روسی از جمله خبرگزاری دولتی تاس روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که شرکت مجری طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ بطور رسمی اعلام ورشکستگی کرد.

 

شرکت نورد استریم ۲‌ای. جی (Nord Stream ۲ AG) پس از مشورت درباره تعهدات خود و آغاز مراحل ورشکستگی در دادگاه سوئیس، اعلام ورشکستگی کرده است.

 

طرح خط لوله گاز نورداستریم۲ شامل احداث خط لوله گاز از منطقه ویبورگ روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان به ظرفیت ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال می‌شود.

 

هزینه اجرای این طرح ۱۱ میلیارد دلار اعلام شده است.

چین از آمریکا برای دست داشتن در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین توضیح خواست

وزارت خارجه چین پس از افشای دست داشتن آمریکا در ساخت سلاح بیولوژیکی در اوکراین از واشنگتن توضیح خواست.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گرجستان

دیپلمات روس: این اوکراین است که به درخواست آتش‌بس ما پاسخ نمی‌دهد

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت ادعاها درباره جلوگیری نیروهای روس از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری در اوکراین را تکذیب کرد.

ادامه

اوکراین, پناهجویی, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا

ورود ۴۵۰ تروریست از ادلب سوریه به اوکراین

یک خبرگزاری روسی از ورود ۴۵۰ تروریست و شبه‌نظامی عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر داد.

ادامه

اروپا, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ترکیه, تروریسم, تونس, جهان, چین, حقوق بشر, سوریه, فرانسه, گزارش, لهستان, مراکش

حقوق روزانه ۲ هزار دلاری برای جنگجویان خارجی در اوکراین

پیمانکاران نظامی غربی برای جذب نیروی نظامی داوطلب و اعزام آنها به اوکراین برای جنگ با نظامیان روسی پیشنهاد حقوق روزانه ۲ هزار دلاری داده‌اند.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا