خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

جنگنده ژاپنی دقایقی پس از برخاستن، ناپدید شد/ مرگ مشکوک یک خلبان آمریکایی در ژاپن

جنگنده اف-۱۵ وزارت دفاع ژاپن دقایقی بعد از برخاستن از پایگاه «کوماتسو» ناپدید شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سرنوشت نامعلوم دو سرنشین اف-۱۵ ژاپن بعد از بلند شدن این جنگنده از یک پایگاه هوایی این کشور خبرساز شده است.

 

رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه (امروز) گزارش دادند، یک جنگنده اف-۱۵ وزارت دفاع ژاپن دقایقی بعد از برخاستن از پایگاه «کوماتسو» در منطقه «ایشیکاوا» این کشور ناپدید شد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن در حال تحقیق درباره سرنوشت نامعلوم سرنشینان یک جنگنده اف-۱۵ هستند که امروز دقایقی پس از برخاستن از پایگاه کوماتسو، مفقود شده است.

 

به گفته وزارت دفاع ژاپن، هنوز اطلاعی از سرنوشت اف-۱۵ و دو سرنشین آن در دست نیست. این جنگنده بعد از اینکه پنج کیلومتر در دریای ژاپن مشغول پرواز بود، به یکباره ارتباط راداری‌اش را از دست داد.

 

تحقیقات وزارت دفاع ژاپن درباره علت ناپدید شدن اف-۱۵ آغاز شده اما گمان می‌رود این جنگنده در دریای ژاپن سقوط کرده باشد. شبکه «ان‌اچ‌کی» خبر داد، گارد ساحلی چندین قایق را به منطقه‌ای که ممکن است اف-۱۵ سقوط کرده باشد، فرستاد.

 

مرگ مشکوک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن

 

رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه از مرگ مشکوک یک خلبان نیروی هوایی آمریکا در ژاپن خبر دادند.

 

به نوشته وبگاه «استرایپس» جسد این خلبان نیروی هوایی آمریکا که به دلیل ملاحظلات امنیتی به هویت او اشاره‌ای نشده، روز جمعه در منزل وی نزدیک پایگاه هوایی «میساوا» در شمال شرقی ژاپن پیدا شد.

 

فرمانده آمریکایی این پایگاه با تایید این حادثه از انجام تحقیقات در این زمینه جهت یافتن علت اصلی این مرگ مشکوک خبر داد و گفت که پس از تحقیقات لازم و یافتن سرنخ در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

شماری از پرسنل و جنگ افزارهای گردان ۳۵ شکاری آمریکا در این پایگاه هوایی حضور دارند. پایگاه هوایی میاساوا برای پوشش دادن قلمروی هوایی ژاپن و غرب اقیانوس آرام است.

 

این اتفاق در حالی رخ داده که افکار عمومی ژاپن به شدت مخالف حضور نظامیان آمریکا در ژاپن هستند و هزاران نفر در جزیره اوکیناوا ژاپن درباره علیه حضور نظامی آمریکا در این جزیره تظاهرات کردند.

 

هرچند که علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما آمار خودکشی در ارتش آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی به این رو افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۰۱ نظامی آمریکایی دست به خودکشی زدند و این تعداد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسیده است.

 

فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۱۶۳ نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند که ۷۰ نفر از آن‌ها نیروی فعال، ۵۶ نفر نیروی ذخیره و ۳۷ نفر از گارد ملی بوده‌اند. طبق گزارش تکان‌دهنده‌ای که تابستان امسال منتشر شده، ۳۰۱۷۷ سرباز و کهنه سرباز آمریکایی که در جنگ‌های این کشور از زمان حملات یازده سپتامبر شرکت کرده بودند در اثر خودکشی مرده‌اند.

 

این در حالی است که در تمام جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها از این تاریخ به راه انداخته‌اند، مجموعاً ۷۰۵۷ نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

 

پیش از این گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان داده بود که میزان خودکشی میان نظامیان آمریکایی بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۱.۴ درصد افزایش یافته است.

چین نسبت به‌احتمال درگیری نظامی به‌امریکا هشدار داد و گفت “با آتش بازی می‌کند”

سفیر جدید چین در آمریکا، نسبت به احتمال بروز “درگیری نظامی” بر سر تایوان هشدار داده و تایپه را به “قدم گذاشتن در مسیر استقلال‌طلبی” متهم کرد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

«جباراف»: چین نقش کلیدی در برقراری امنیت آسیای مرکزی دارد

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: چین برای تقویت امنیت آسیای مرکزی تلاش زیادی می‌کند و تاکنون به کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز کمک‌های زیادی ارائه کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, قرقیزستان

چین: نگرانی‌های امنیتی روسیه جدی گرفته شوند/ امنیت منطقه نمی‌تواند با تقویت و توسعه بلوک‌های نظامی تضمین شود

وزیر خارجه چین در سخنانی اظهار کرد که نگرانی‌های امنیتی قانونی روسیه باید کاملا جدی گرفته بشوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو