چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

واشنگتن‌پست: واشنگتن از مسکو خواسته پاسخ‌هایش به تضمین امنیتی را منتشر نکند

واشنگتن پست گزارش داد که مقامات آمریکایی از همکاران روسی خود خواسته‌اند پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهاد مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی را منتشر نکند. با این حال، به گفته این روزنامه، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اذعان کرد که کرملین ممکن است تصمیم به انتشار آن پس از ارسال آن در روزهای آینده بگیرد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، منابع وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به واشنگتن پست گفتند که پاسخ مکتوب ایالات متحده شامل پیشنهادات واشنگتن در حوزه امنیتی خواهد بود و نشان دهنده علاقه این کشور به حفظ گفتگو با مسکو است.

 

در عین حال، این سند حاوی هیچ تعهدی در رابطه با سیاست درهای باز ناتو و الحاق اعضای جدید نخواهد بود. با این حال، دولت آمریکا معتقد است که ارائه پاسخ کتبی مهم است، زیرا در این مورد، سند می‌تواند مستقیماً توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خوانده شود.

 

این روزنامه به نقل از یکی دیگر از مقامات دولت بایدن گفت: در روسیه یک تصمیم گیرنده وجود دارد و آن رئیس جمهور پوتین است. اگر این سند این امکان را بدهد که تصمیم گیرنده نهایی در روسیه به این ایده‌ها نگاه کند و تصمیم بگیرد که آیا به جلو حرکت کند یا خیر، به نفع ما است.

 

او افزود: «ما نمی‌خواهیم کسانی باشیم که راه حل دیپلماتیک بالقوه را رد می‌کنند».

 

پس از دیدار روز جمعه میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو، واشنگتن با ارائه پاسخ‌های کتبی به پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی موافقت کرد. پس از آن، وزیر امور خارجه آمریکا و دیپلمات ارشد روسیه قصد دارند دیدار بعدی را برگزار کنند.

 

لاوروف در کنفرانس خبری پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که به نظر او انتشار پاسخ آمریکا کار درستی خواهد بود. با این حال، روسیه برای انجام این کار از بلینکن درخواست خواهد کرد.

 

در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه تضمین های امنیتی بین روسیه و ایالات متحده و پیش نویس توافقنامه در مورد تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد. اقدامات پیشنهادی شامل تضمین عدم پیشروی ناتو به سمت شرق، از جمله الحاق اوکراین و سایر کشورها به این ائتلاف است. آنها همچنین محدودیت‌هایی را برای استقرار سلاح‌های تهاجمی جدی از جمله سلاح‌های هسته‌ای اعمال می‌کنند. رایزنی‌ها درباره این موضوع در ۱۰ ژانویه در ژنو انجام شد و پس از آن نشست شورای روسیه-ناتو در ۱۲ ژانویه در بروکسل و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در ۱۳ ژانویه در وین برگزار شد.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو گفت که ایالات متحده هفته آینده پاسخ کتبی خود را به ابتکارات تضمین امنیت روسیه خواهد داد.

 

وی گفت: من به لاوروف گفتم که پس از رایزنی‌هایی که در روزهای آینده با متحدان و شرکا خواهیم داشت، پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم نگرانی‌ها و ایده‌های خود را با جزئیات بیشتر و مکتوب هفته آینده با روسیه در میان بگذاریم. ما موافقت کردیم که بعد از آن گفتگوهای بیشتری انجام دهیم.”

ریابکوف: روسیه از هیچکسی نمی‌ترسد، حتی آمریکا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هنگام ورود برای نشستی با دیپلمات‌های آمریکایی در ژنو به منظور گفت‌وگو درباره افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین، گفت روسیه از آمریکا ترسی ندارد.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه

ادعای آمریکا درخصوص حمله احتمالی روسیه به‌اوکراین سرپوش گذاشتن به‌تحریکات خود است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای تحریکات نظامی در مقیاس بزرگ است.»

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, غرب, کانادا

مجوز واشنگتن به متحدانش برای ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا به انگلیس، لیتوانی، لتونی و استونی اجازه ارسال موشک و تسلیحات آمریکایی موجود در انبارهایشان به اوکراین را داد.

ادامه

استونی, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی