پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

سازمان ملل جنایت صعده را محکوم کرد/ بلینکن به ریاض و ابوظبی قول حمایت داد

دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان حملات ائتلاف عربی به زندانی در صعده یمن را که بر اساس آخرین اطلاعات بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مونا گل، نماینده نروژ در سازمان ملل که کشورش ریاست شورای امنیت در ماه ژانویه را برعهده داد، روز جمعه، حملات ائتلاف عربی به حدیده، صنعا و زندانی در صعده یمن را غیرقابل قبول خواند.

 

او در این اظهارات که در جمع خبرنگاران و پیش از آغاز نشست غیرعلنی این شورا درباره حمله اخیر انصارالله به امارات ایراد شد، گفت: ما عمیقا نگران هستیم و خواستار کاهش تنش و خویشتنداری طرف‌های درگیر هستیم.

 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم شامگاه جمعه حملات ائتلاف سعودی به شهر صعده یمن را محکوم کرد و خواستار پایان تشدید جنگ در یمن شد.

 

گوترش در بیانیه‌ای گفت که “حمله ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر صعده یمن را محکوم می کند و خواستار “تحقیقات سریع، موثر و شفاف” شد.

 

در همین زمینه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل عنوان داشت: گزارش‌های بسیار تکان‌دهنده‌ای از یمن در مورد بمباران شدید هوایی مناطق مسکونی توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به ما می‌رسد که منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله یک زندان در استان صعده شده است.”

 

وی تاکید کرد که “هدف گیری غیرنظامیان کاملا غیرقابل قبول است.”

 

سازمان های بشردوستانه غربی و در راس آن‌ها سازمان پناهندگان نروژی هم قتل عام وحشیانه ائتلاف سعودی در صعده، حدیده و صنعا را به شدت محکوم کردند.

 

انکار حمله

 

این درحالی است که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی به رهبری عربستان امروز شنبه مدعی شده آنچه در رسانه ها مبنی بر هدف قرار دادن یک بازداشتگاه در استان صعده منتشر شده صحت ندارد!

 

ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) منتشر شد، مدعی شد که اخبار مربوط به این حمله “نادرست” است.

 

سازمان «پزشکان بدون مرز» اعلام کرده که حملات به این زندان در شهر صعده در شمال یمن ۷۰ کشته و دستکم ۱۳۸ زخمی برجای گذاشت و سازمان «کودکان را نجات دهید» هم از کشته شدن دست کم سه کودک در استان حدیده در غرب یمن خبر داد.

 

ادامه حمایت آمریکا

 

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، بار دیگر بر تعهد ایالات متحده برای کمک به متحدانش در منطقه خلیج فارس تاکید کرد.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که عصر جمعه منتشر شد، گفت که بلینکن در تماس با بن فرحان بر تعهد ایالات متحده برای کمک به شرکای خود در منطقه خلیج فارس برای افزایش توانایی های دفاعی آن‌ها در برابر تهدیدات ناشی از یمن و سایر بخش های منطقه تاکید کرد.

 

بلینکن همچنین در بیانیه‌ای دیگر خواستار کاهش تنش در درگیری یمن شد و گفت: ایالات متحده از همه طرف‌های درگیری می‌خواهد تا به تنش‌ها پایان داده، به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند و به طور کامل در روند صلح جامع به رهبری سازمان ملل مشارکت کنند.

 

دوشنبه گذشته، انصارالله یمن یک انبار سوخت متعلق به شرکت ملی نفت ابوظبی در خارج از مرکز پایتخت امارات و همچنین منطقه‌ای نزدیک فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را که هنوز در دست ساخت است هدف قرار داد.

سوریه: اقدامات آمریکا و قسد در الحسکه، جنایات جنگی است

دولت سوریه در واکنش به تشدید درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر داعش در الحسکه اعلام کرد، اقداماتی را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آنها شده است، محکوم می‌کند و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غرب سوریه است.

ادامه

امریکا, بیانیه, تجاوز نظامی, ترکیه, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی در صعده و الحدیده

پایتخت و شماری از دیگر شهرهای یمن امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردم این کشور علیه جنایات ائتلاف سعودی در بمباران غیرنظامیان و کشتار آنهاست.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امارات, امریکا, امنیتی, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن