چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به چین را برای آینده جهان، تعیین‌کننده توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا شنبه شب در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که سفر پوتین به چین «گامی بسیار مهم است که نه تنها آینده منطقه ما بلکه آینده تمام ... روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ادامه

اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, همکاری استراتژیک

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

مقام اطلاعاتی سابق آمریکا: ممکن است اوکراین طی سه ماه سقوط کند

یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا از ضعف ارتش اوکراین در برابر روسیه خبر داد و گفت که امکان سقوط این کشور طی سه ماه وجود دارد. تونی شفر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا ضمن ارزیابی وضعیت کنونی اوکراین در جنگ، گفت: «ارتش روسیه پیشرفت زیادی داشته است و کی‌یف نمی‌تواند جلوی پیشروی آن را بگیرد». به ... مقام اطلاعاتی سابق آمریکا: ممکن است اوکراین طی سه ماه سقوط کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین + ویدئو

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، چهارده کشتی جنگی و امدادی این کشور در رزمایش مشترک با ایران، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و مقابله با دزدان دریایی را تمرین کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین در شمال اقیانوس هند توضیحاتی ارائه کرد.

 

به نوشته وبگاه خبری «اینترفکس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، چهارده کشتی جنگی و امدادی روس از سه ناوگان مختلف در این رزمایش مشترک حضور دارند.

 

در این بیانیه آمده است، رزمناو موشکی «واریاگ»، کشتی جنگی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و نفتکش «بوریس باتوما» از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش حضور دارند.

 

وزارت دفاع روسیه افزود، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌های امداد و نجات دریایی در حال انجام است، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیروهای دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانورهای تاکتیکی مشترک و عملیات جستجو و نجات را انجام دادند».

 

در ادامه این بیانیه آمده است، در رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین، عملیات نجات و آزادسازی یک کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی نیز با موفقیت تمرین شد.

 

وزارت دفاع روسیه نوشت، پس از اتمام رزمایش، ناوگان اقیانوس آرام به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که ورود به دریای مدیترانه را شامل می‌شود. این ناوگان در دریای مدیترانه، به ناوگان شمال و ناوگان بالتیک روسیه ملحق خواهد شد را رزمایش دیگری را برگزار کنند.

 

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، صبح امروز در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

 

ادعای آمریکا درخصوص حمله احتمالی روسیه به‌اوکراین سرپوش گذاشتن به‌تحریکات خود است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین، ایجاد پس‌زمینه‌ای برای تحریکات نظامی در مقیاس بزرگ است.»

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, غرب, کانادا

آلمان درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک خواند

وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای روسی خود در مسکو درخواست این کشور برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک دانسته و از تمایل آلمان برای انجام مذاکرات با روسیه درباره امنیت اروپا سخن گفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو