حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتراضات نیروهای مخابرات گیلان به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نوع قراردادها

نیروهای مخابرات گیلان برای دومین روز به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل توسط شرکت شسکام، نوع قراردادهای خود و همچنین پرداخت ناقصِ حق بیمه‌ اعتراض کرده و دست از کار کشیدند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیروهای مخابرات می‌گویند: درحالیکه در جلسه‌ی مشترک مسئولان اداره کار و مخابرات قرار بود شرکت اقدام به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کند اما بعد از گذشت ماه‌ها شرکت پیمانکار شسکام هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

 

این نیروها همچنین می‌گویند: شرکت پیمانکار از ابتدای سال حق بیمه‌ی نیروها را یک ماه در میان رد کرده است به همین دلیل خانواده‌ها برای استفاده از خدمات درمانی دچار مشکل شده‌اند.

 

به گفته‌ی یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان؛ بعد از اعتراضِ روز گذشته‌ی نیروهای مخابرات، برخی تهدید به اخراج شدند اما همکاران ما تا رسیدن به حقوق خود و تا وقتی وعده‌های مسئولان عملی نشود به اعتراض خود ادامه می‌دهند.

 

این عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مخابرات گیلان همچنین گفت: در نامه‌ای که ازسوی مخابرات خطاب به روسای اداری استان‌ها و شهرستان‌ها نوشته شده، از عدم حضور نیروها در ساعت کاری اداری در محل کار تحت عنوان اخلال در روند عادی شرکت یاد شده است.

میناب؛ قطع راه‌های ارتباطی و تردد با قایق + فیلم

روستاهای مازغ پایین، مازغ بالا و منطقه کلاهی میناب از مناطق درگیر سیلاب و پایین دست سد استقلال میناب هستند که حجم بالایی از آب در کنار آن جریان پیدا کرد اما سیل‌بندهای سپاه جلوی ورود آب به بخش عمده‌ای از مناطق را گرفته‌است.

ادامه

ایران, حوادث, دهقانی, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, محیط زیست

زحمتکشان خواستار برانداختن «برده‌داری نوین» هستند

ولی اسماعیلی تاکید می‌کند: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با تلاش کمیسیون اجتماعی حتماً به تصویب خواهد رسید و هفته آینده جمع آوری ۵۰ امضا برای دوفوریتی شدنِ طرح آغاز خواهد شد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کارگران قراردادی و شرکتی؛ باید شرکت‌های پیمانکاری بروند و دست‌های واسطه بریده شوند

چرا باید یک واسطه بین پرداخت کننده‌ی اصلی و دریافت‌کننده‌ی واقعی وجود داشته باشد، آن‌هم در کارهایی که ماهیت مستمر و دائم دارند؛ آیا جز رانت گسترده، عامل دیگری در بین است که این‌چنین مقابل حذف پیمانکاران موضع می‌گیرند و با تمام توان برای این مقابله به میدان آمده‌اند؟!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

سایه‌ سنگینی سیاست‌های تعدیلی، عدم افزایش دستمزدها و افزایش۷۰درصدی هزینه‌های سلامت

این خطر هست که سهم پرداختی مردم یا همان هزینه‌های سلامت از جیب بیمه‌شدگان، بیش از ۷۰ درصد افزایش یابد. بنابراین «تاب‌آوری جامعه» بحث مهمی است و اگر بدون در نظر گرفتن تاب‌آوری، تعرفه‌های پزشکی ۶۰ درصد گران شود، با نارضایتی عمومی و اعتراض گروه‌های هدف به خصوص بیماران خاص و بازنشستگانِ درگیر بیماری‌های بسیار، ... سایه‌ سنگینی سیاست‌های تعدیلی، عدم افزایش دستمزدها و افزایش۷۰درصدی هزینه‌های سلامت

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش