جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

ورود کاروان نظامی ترکیه به ادلب سوریه

ارتش ترکیه در تازه ترین تحرک، یک کاروان نظامی و پشتیبانی متشکل از ده ها دستگاه خودرو حامل سلاح و مهمات جنگی را وارد حومه «ادلب» در سوریه کرد.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره نوشت که «ترکیه کاروان نظامی جدیدی شامل ده ها خودرو حامل سلاح، مهمات و تجهیزات لجستیکی با هدف پشتیبانی از گروه های تروریستی وابسته به آنکارا وارد جبل الزاویه در حومه ادلب کرد».

 

منابع محلی گفتند که یک کاروان متعلق به نیروهای ارتش ترکیه متشکل از ده ها خودرو از طریق گذرگاه غیرقانونی «باب الهوی»  وارد خاک سوریه شد و به سمت گروه های تروریستی در منطقه جبل الزاویه و مناطق اطراف آن در حومه جنوبی ادلب حرکت کرد.

 

خبر دیگر اینکه، مردم سوریه در حومه شمالی «حلب» دومین شهر پرجمعیت این کشور روز گذشته (دوشنبه) تجمع اعتراضی علیه اشغالگری ترکیه برپا کردند.

 

شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داد که اهالی شهرک «دیر جمال» واقع در حومه شمالی حلب تجمعی در مخالفت با اشغالگری ترکیه و علیه مزدوران این کشور برگزار کردند.

 

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی خواستار پایان حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه شدند و حملات وحشیانه مزدوران و گروه های تروریستی وابسته به ترکیه علیه شهروندان سوری را محکوم کردند.

 

پیش از این نیز اهالی منطقه «تل رفعت» واقع در حومه شمالی حلب در اعتراض به اشغالگری ترکیه و محکومیت حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان تظاهرات کردند.

 

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

 

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸  برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» (قسد) از مناطق مرزی رقه و حسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

وال استریت ژورنال؛ همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران مشکل است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره مذاکرات وین اذعان کرد همراه کردن روسیه و چین برای فشار بر ایران مشکل خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, تایوان, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, شرق اروپا, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی, مقاله