تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

تلاش روسیه برای ایجاد توافق میان ایران و عربستان

نیوزویک مدعی شده روسیه در تلاش است در قالب یک توافقنامه امنیتی در خلیج فارس میان ایران و عربستان سعودی توافق حاصل کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی مدعی شده روسیه در تلاش است باعث حصول توافق میان ایران و عربستان سعودی در قالب یک توافقنامه امنیتی خلیج فارس شود.

 

طبق نوشته «نیوزویک» تلاش روسیه در قالب ابتکاری موسوم به «برنامه امنیت جمعی در خلیج فارس» صورت می‌گیرد. مسکو سال ۲۰۱۹ این طرح را به‌روزرسانی کرده و آن را ارائه کرد.

 

«ویتالی ناومکین»، از پژوهشگرانی که در تدوین «برنامه امنیت جمعی در خلیج فارس» هم نقش داشته و در حال حاضر ریاست «موسسه مطالعات شرق‌شناسی در موسسه علوم روسیه» را به عهده دارد درباره منافع مشترک آمریکا و روسیه در پیشبرد این طرح می‌گوید: «ما یک تهدید مشترک داریم و آن تهدید جنگ است. نه ایالات متحده و نه روسیه هیچ یک علاقه‌ای به این جنگ ندارند.»

 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نام او نشده به نیوزویک گفت: «ما آماده‌ایم همزمان با مخالفت با آن دسته از سیاست‌های روسیه که ضدمنافع آمریکا است با مسکو در زمینه‌هایی که دو طرف منافع مشترک دارند همکاری کنیم.»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: «همزمان ما با متحدانمان در خلیج [فارس] در خصوص مسائل مربوط به امنیت ملی آمریکا، … همکاری‌های دفاعی و امنیت منطقه در تماس و رایزنی نزدیک هستیم.»

 

ناومکین در راستای تلاش‌ها برای پیشبرد طرح روسیه اخیراْ میزبانی نشستی پشت درهای بسته با حضور کارشناسان روسیه‌ای بود. او می‌گوید هدف این همایش، آغاز کردن یک طرح گام به گام برای حرکت به سمت ایجاد مکانیسمی جدید جهت برقراری امنیت در خلیج فارس است.

 

یکی از محورهای اصلی برنامه امنیت جمعی در خلیج فارس، راه‌اندازی سازوکاری قوی برای تنش‌زدایی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق تدابیراعتمادساز نظیر مردود دانستن اقدامات نظامی و احترام به مسائل داخلی است.

اعتراض پکن به آمریکا؛ تفاوت ایران با استرالیا در برخورداری از اورانیوم غنی شده چیست؟

هیات چین در سازمان‌های بین‌المللی با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا گفته چرا ایران نمی‌تواند اورانیوم غنی شده بالای ۳.۷ درصد تولید کند، اما آمریکا و انگلیس مواد ساخت سلاح اتمی با غنای بالا به استرالیا منتقل می‌کنند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, استرالیا, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, روسیه, گزارش, مذاکرات اتمی

مرکز آشتی روسیه درباره حمله شیمیایی احتمالی در ادلب هشدار داد

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که تروریست‌های “تحریر الشام” مواد سمی را برای سازماندهی اقدامات تحریک آمیز علیه دولت سوریه ذخیره کرده‌اند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه