آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه

وزارت دفاع روسیه از آغاز مرحله نخستین رزمایش این کشور با سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک خبر داد که موشک‌های کینژال و اسکندر را در بر می‌گیرد. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این کشور نخستین مراحل رزمایش‌های نظامی در راستای آمادگی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را آغاز کرد. در بیانیه وزارت دفاع ... آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ریابکوف: روسیه اجازه استقرار تسلیحات آمریکا در فضا را نخواهد داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش به ممانعت از استقرار سلاح‌های تهاجمی در فضا متعهد است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در واکنش به گزارش نیویورک تایمز که مدعی شده بود ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای قابلیت‌های فضایی است، گفت که کشورش به ممانعت از استقرار سلاح‌های ... ریابکوف: روسیه اجازه استقرار تسلیحات آمریکا در فضا را نخواهد داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا

چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به چین را برای آینده جهان، تعیین‌کننده توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، زاخارووا شنبه شب در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که سفر پوتین به چین «گامی بسیار مهم است که نه تنها آینده منطقه ما بلکه آینده تمام ... روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ادامه

اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, همکاری استراتژیک

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

پوتین، غرب را مجبور کرده طبق میل او حرکت کند

روزنامه وال استریت ژورنال، ولادیمیر پوتین را “مرد قوی روسیه” توصیف کرد که طی دوره ریاست‌جمهوری‌اش اقدام به مدرنیزه سازی ارتش و بهبود تجارت جهانی سوخت کرده است.

 

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: غرب باید ادعاهایی که می‌گویند، روسیه کشوری ضعیف است، کنار بگذارد زیرا این کشور به راحتی می‌تواند قدرت و خواسته‌هایش را بر غربی‌ها تحمیل کند.

 

طبق این گزارش، ولادیمیر پوتین موضع مسکو را در زمینه‌های حساس از جمله ارتش، تجارت، روابط با هم‌پیمانان تقویت کرد.

 

مضافا اینکه پوتین اساسی برای شروطش در مقابل ائتلاف ناتو تعیین کرد که به منزله “مخالفت با توسعه طلبی در شرق” است.

 

در این گزارش آمده است: ولادیمیر پوتین داستان‌سرایی‌های نگران کننده غرب درباره روسیه به عنوان “قدرت بزرگی که متلاشی می‌شود و هرگونه تردید درباره قدرت آن در دستیابی به جایگاه صحیح خود در صحنه جهانی” را نادیده گرفت.

 

این گزارش می‌افزاید: کشورهای غربی سخنرانی ولادیمیر پوتین در کنفرانس مونیخ در سال ۲۰۰۷ را جدی نگرفتند و به گرجستان و اوکراین عضویت ناتو را وعده دادند.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت، رهبران ناتو روسیه را زمانی که وعده دادند زیرساخت‌های نظامی ناتو در شرق توسعه نخواهد یافت، فریب دادند.

 

پسکوف اضافه کرد: خطر کشیده شدن تدریجی زیرساخت‌های ناتو به سمت مرزهای روسیه و سلاح‌هایی که اوکراین از ناتو دریافت می‌کند و اقدامات تحریک آمیز کشور ما را به سمت اتخاذ گام‌هایی برای تضمین امنیت وامی‌دارد.

 

در این راستا پوتین روز پنج‌شنبه در نشست گسترده اعضای وزارت خارجه روسیه درباره همکاری با ناتو گفت: انگیزه‌ای برای همکاری با کسانی که تمایلی به آن ندارند، وجود ندارد؛ اما آنها اشاره‌هایی درباره همکاری می‌کنند گویی با آنها در حال تمرین ورزشی هستیم نه فعالیت دیپلماتیک.

ابراز نگرانی کره جنوبی از آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه

دولت کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درباره آزمایش اخیر یک موشک ضدماهواره توسط روسیه، خواستار اقدامات بین‌المللی برای استفاده از فضای خارج از جو زمین به شیوه‌ای «مسالمت‌آمیز و با ثبات» شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, کره جنوبی, گزارش

پوتین: اقدام ناتو هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس‌جمهور روسیه گفت که دیپلماسی این کشور باید در راستای مقابله با تلاش غرب برای یکجانبه‌گری و دیکته کردن خواسته‌هایش باشد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تحلیل, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, روسیه, سوریه, ناتو

هشدار روسیه درباره افزایش حضور نظامی انگلیس و آمریکا در منطقه دریای سیاه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توافقات جدید انگلیس با دولت اوکراین را گویای تمایل این کشور برای افزایش حضور نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه نامید و اهداف آمریکا از ادامه مانورهای نظامی در منطقه دریای سیاه را برشمرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو