مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

هشدار چین به آمریکا؛ ارسال سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان تایوان ممنوع!

وزیر خارجه چین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد که ایالات متحده باید ارسال سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان تایوان را متوقف کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی سفر تحریک‌آمیز اخیر هیأت‌های اروپایی و آمریکایی به جزیره تایوان، تنش‌ها میان پکن و غرب در خصوص تایوان را بیش از پیش تشدید کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) با هشدار به نیروهای طرفدار جدایی تایوان از پکن تصریح کرد که ایالات متحده در حال ارسال «سیگنال‌های اشتباه» است.

 

وانگ یی با اشاره به گفت‌وگوی مجازی آتی «شی جینپینگ» رئیس‌جمهو ر چین با «جو بایدن» همتای آمریکایی وی، تصریح کرد که واشنگتن باید به تعهدات خود در قبال تایوان عمل کند و از تلاش‌ها برای جدایی تایوان از چین حمایت نکند.

 

اظهارات وزیر خارجه چین در حالی مطرح شد که بایدن چندی پیش با صراحت بیشتری بر دفاع واشنگتن از تایوان تأکید کرد و گفت که ایالات متحده خود را متعهد می‌داند در صورت حمله نظامی احتمالی چین، از تایوان پشتیبانی کند.

 

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور تایوان نیز اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای آموزش نظامیان این جزیره در تایوان مستقر شده‌اند.

 

اقدامات تحریک‌آمیز اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حالی صورت می‌گیرد که پکن به شدت از تلاش آن‌ها برای تقویت ارتباط با تایوان به منظور مداخله در امور داخلی چین را مورد انتقاد قرار داده است.

 

هشدارهای چین به آمریکا در شرایطی تشدید شده که اقدامات تنش زای واشنگتن در قبال تایوان ادامه دارد. پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

 

آمریکا از سال ۱۹۷۹ سیاست چین واحد را پذیرفته و آن را مبنای روابط خود با پکن و تایوان قرار داده است. طبق این سیاست، واشنگتن تنها یک دولت مستقل را به رسمیت می‌شناسد و آن چین است. اما آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است.

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان

ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو