عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

حضور نماینده کشور سوریه در نشستی مشترک با کشورهای عربی

پس از سفر اخیر وزیر خارجه امارات به دمشق و انتشار گزارش‌هایی از بهبود روابط کشورهای عربی با سوریه، منابع خبری گزارش دادند که مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه در نشستی مشترک با کشورهای عربی حضور پیدا کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از مشارکت نماینده کشور سوریه در نشست سازمان‌‌های اطلاعاتی کشورهای عربی در قاهره خبر دادند.

 

بر اساس گزارش روزنامه «الاهرام»، این نشست با سخنرانی ویدئوکنفرانسی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

 

روزنامه لبنانی «المدن»، امروز (شنبه)، با انتشار تصویری خبر داد که «حسام لوقا» مدیر سازمان اطلاعات کل سوریه که طبق تحریم‌های آمریکایی موسوم به «سزار» تحت پیگرد واشنگتن قرار دارد، در این نشست به نمایندگی از طرف کشور سوریه حضور پیدا کرده است.

 

بر اساس این گزارش، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست حضور داشته و کشورهای مشارکت‌کننده مسائل مختلفی از جمله تحولات کشور افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

 

«حسین مرتضی» خبرنگار سرشناس لبنانی نیز با انتشار تصویری از حسام لوقا و «خالد الحمیدان» همتای سعودی او، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر داد که در حاشیه نشست دو طرف با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

 

این گزارش‌ها در حالی منتشر شده‌اند که سه‌شنبه هفته گذشته، رسانه‌ها رسمی سوریه و امارات خبر دادند که «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات پس از گذشت حدود ده سال در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سفر وزیر خارجه امارات به سوریه به نارضایتی واشنگتن را از این گام ابراز گرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «آمریکا روابط خود با رژیم اسد را عادی‌سازی یا ارتقا نخواهد بخشید و از انجام این اقدام توسط دیگر کشورها نیز حمایت نمی‌کند».

 

با این حال‌ «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه به تازگی در گفت‌و‌گو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت:‌ «معارضان سوریه به تکه‌های متعددی تبدیل شده‌اند و سیاست آمریکا در یکپارچه‌سازی این گروه‌های معارض شکست خورده است».

 

سفیر سابق آمریکا اذعان کرد: «در دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه همچنان هست و بر ۷۰ درصد خاک سوریه از جمله شهر‌های بزرگ تسلط دارد. معارضان مسلح قادر نیستند اسد را کنار بزنند. به رغم آنکه اقتصاد سوریه ویران شده است، اما در پایان این اسد بود که در جنگ داخلی پیروز شد».

 

سفیر سابق آمریکا همچنین اقرار کرد که «دولت سوریه همچنان باقی است و کشورهای عربی باید برای همزیستی با آن راهی بیابند».

 

از سوی دیگر، یک روز پس از انتشار خبر سفر وزیر خارجه امارات به دمشق، پایگاه‌های متخصص در رصد حرکت هواپیما‌ها خبر دادند که یک هواپیمای بحرینی صبح روز چهارشنبه هفته گذشته در فرودگاه بین‌المللی دمشق فرود آمده است.

 

این گزارش‌ها در حالی منتشر شدند که رسانه‌ها پیش از این نیز خبر داده بودند که خالد الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در صدر هیأتی بلندپایه وارد دمشق شده و با مقامات ارشد این کشور گفت‌و‌گو کرده است.

 

«عبدالله دوم» شاه اردن نیز ماه گذشته پس از مدت‌ها از رئیس‌جمهور سوریه تماسی تلفنی دریافت کرد و با او درباره مسائل مختلفی گفت‌و‌گو کرد.

نیروهای یمنی آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند

نیروهای یمنی منطقه استراتژیک «فلج» در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند، همچنین نیرو‌های سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق الحدیده عقب‌نشینی کردند.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

آتلانتیک: ایران تجهیزات نظامی زیادی از روسیه خریده است

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سفر اخیر «سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به مسکو در اواسط اکتبر و ملاقات با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به موضوع خریدهای نظامی محتمل ایران از روسیه پرداخت.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

آمریکا نگران خود را از بهبود روابط سوریه و امارات، اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده از گزارش‌ها درباره دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نگران است.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

چین: دموکراسی آمریکایی مدت‌هاست ورشکسته شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مداخله آمریکا در امور دیگر کشورها از جمله افغانستان و سوریه، این اقدامات را تضعیف‌کننده امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته و بیان کرد که وعده‌های “حقوق بشر و دموکراسی” آمریکا دیگر فاقد اعتبار است.

ادامه

استعمار, افغانستان, امریکا, انگلستان, تایوان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عراق