رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیروهای یمنی آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند

نیروهای یمنی منطقه استراتژیک «فلج» در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند، همچنین نیرو‌های سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق الحدیده عقب‌نشینی کردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «البوابه الیمنیه»، نیرو‌های یمنی امروز (پنجشنبه) منطقه استراتژیک «فلج» از توابع «وادی عبیده» آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را آزاد کردند.

 

شبکه تلویزیونی شباب یمن، وابسته به حزب «الاصلاح»، اعلام کرد که حدود ۱۱ افسر و ده‌ها سرباز از شبه‌نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن طی ساعات گذشته در نبرد‌های شدید در مقابل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه فلج به هلاکت رسیدند.

 

منابع نظامی نیز اعلام کردند که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر منطقه فلج به سمت مناطق مهم استراتژیک در جنوب و شرق منطقه «الوادی» پیشروی کردند.

 

این منابع اضافه کردند که نیرو‌های یمنی پس از عقب‌نشینی و فرار تعداد زیادی از نیرو‌های منصور هادی به مرکز شهر، به آستانه محله‌های جنوبی شهر مأرب رسیده‌اند.

 

شهر مأرب در آستانه آزادسازی به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی است، به گونه‌ای که این نیرو‌ها یک حلقه نظامی را از سه محور در شهر ایجاد کرده‌اند.

 

از طرف دیگر، منابع میدانی از عقب‌نشینی ناگهانی نیرو‌های ائتلاف سعودی از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق شهر الحدیده در غرب یمن خبر دادند.

 

به گفته منابع میدانی، این نیرو‌ها به سمت شهرستان مخا در غرب استان تعز عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

برخی منابع می‌گویند که احتمالاً این عقب‌نشینی با هدف تقویت و پشتیبانی نیرو‌های وابسته به منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در مأرب صورت گرفته است.

آتلانتیک: ایران تجهیزات نظامی زیادی از روسیه خریده است

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سفر اخیر «سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به مسکو در اواسط اکتبر و ملاقات با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به موضوع خریدهای نظامی محتمل ایران از روسیه پرداخت.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

آمریکا نگران خود را از بهبود روابط سوریه و امارات، اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده از گزارش‌ها درباره دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات نگران است.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

چین: دموکراسی آمریکایی مدت‌هاست ورشکسته شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مداخله آمریکا در امور دیگر کشورها از جمله افغانستان و سوریه، این اقدامات را تضعیف‌کننده امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته و بیان کرد که وعده‌های “حقوق بشر و دموکراسی” آمریکا دیگر فاقد اعتبار است.

ادامه

استعمار, افغانستان, امریکا, انگلستان, تایوان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عراق