مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

اعزام ۱۶ جنگنده چینی به حریم هوایی تایوان

به منظور تمرین‌های نظامی و در راستای نشان دادن آمادگی رزمی، ۱۶ جنگنده چینی وارد حریم هوایی تایوان شدند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «دیلی اکسپرس»، مقامات تایوان ساعاتی پیش اعلام کردند چین ۱۶ جنگنده به حریم هوایی تایوان اعزام کرده است.

 

وزارت دفاع تایوان با تأیید خبر ورود این جنگنده‌ها در حساب توییتری خود نوشت: ۱۶ هواپیمای جمهوری خلق چین (شامل ۱۰ جنگنده J-۱۶ و شش جنگنده J-۱۰) وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جنوب غربی تایوان در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۱ شدند.

 

بر اساس گزارش دیلی اکسپرس، هردو نوع این جنگنده‌ها چند منظوره هستند که این بدان معناست که هم قادر به جنگ هوایی بوده و هم قادر به انجام عملیات‌های بمباران هستند. همچنین بر اساس این گزارش، زمانی که حضور این جنگنده‌ها مشخص شد، مقامات تایوان با ارسال هواپیمای خود، هشدار رادیویی صادر کرده و سامانه موشکی پدافند هوایی خود را به منظور نظارت بر این اقدامات فعال کردند.

 

گفتنی است این اقدام در میان افزایش تنش‌ها میان چین و تایوان رخ داده است. پکن در هفته‌های اخیر تحرکات نظامی خود علیه تایوان را افزایش داده است. در ماه‌های اخیر بار‌ها جنگنده‌های نظامی چین بر فراز آسمان تایوان به پرواز درآمده اند.

 

دولت پکن، اما گفته پرواز جنگنده به هیچ وجه ارتباطی با تحرکات نظامی ندارد. دولت چین معتقد است اگر آمریکا دست از دخالت آشکار خود در تایوان بردارد تمامی اختلافات سیاسی میان پکن و تایپه قابل حل است.

 

دریای چین جنوبی، جزیره تایوان و جزایر مورد اختلاف توکیو و پکن در دریای چین شرقی از جمله مناطقی است که احتمال رویارویی نظامی وجود دارد.

دولت «جاسیندا آردرن» تحت فشار به دلیل حرکت نوسانی نیوزیلند میان چین و آمریکا

« جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند در میانه تنش بین پکن و کشورهای غربی، از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری کشورش نام برد و خاطرنشان کرد روابط دو کشور برپایه ” بلوغ ” و درک و تفاهم می‌باشد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, نیوزلند

مسکو ؛ آمریکا عامل هرج و مرج و نا امنی است

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به هشدار آمریکا در مورد استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین و تهدید این کشور نوشت که نیروهای آمریکایی به اقدامات خودسرانه در کشورها می‌پردازند و حضور آنها عامل هرج و مرج و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: «نشست دموکراسی» آمریکا در راستای تفکر ارباب و رعیتی است

وزیر امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای برگزاری نشست دموکراسی را ایجاد تفرقه در جهان و پیشبرد اهداف ارباب و رعیتی توصیف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن: حامیان سرسخت استقلال تایوان حق ورود به چین را ندارند

مقامات چینی گفتند بر اساس قانون، تحریم‌های انضباطی علیه افرادی که «طرفدار استقلال تایوان» هستند اعمال و آن‌ها از ورود به چین منع می‌شوند.

ادامه

اروپا, استعمار, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, گزارش