خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف سوریه خبر می‌دهند.

 

خبرگزاری یونیوز نوشت: خبر‌ها از هدف گرفته شدن گسترده پایگاه نظامی نیرو‌های آمریکایی در منطقه التنف سوریه حکایت دارد و شعله‌های آتش نیز در این منطقه سر به آسمان کشیده است.

 

همچنین جیسون برودسکی» کارشناس آمریکایی مسائل خاورمیانه نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد که به پایگاه التنف که محل استقرار سربازان آمریکایی است، حمله صورت گرفته است. به گفته برودسکی، این پاسخی کم سابقه به حمله چند روز پیش رژیم اسرائیل بوده است.

 

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع اعلام کرد: یک پهپاد ناشناس حامل مهمات به این پایگاه آمریکایی حمله کرده است.

 

شبکه المیادین نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد این پایگاه آمریکایی در التنف با ۵ پهپاد هدف گرفته شده است. بنابر اعلام این منابع، اطلاعات در خصوص اینکه آیا این حمله آسیب‌های جانی نیز داشته یا خیر، نامشخص است.

 

این منابع همچنین به شبکه المیادین گفتن در این حمله خانه سربازان و پادگان‌های نظامی هدف گرفته شده که به تخریب و آتش سوزی منجر شده است. این منابع همچنین اعلام کردند علاوه بر این پهپادها، پایگاه التنف به وسیله موشک انداز‌ها نیز هدف گرفته شده است.

 

همچنین یک مقام سنتکام در گفتگو با شبکه «اسکای نیوز عربی» مدعی شد برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که ایران به پایگاه التنف حمله کرده؛ اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و کسی در این حمله زخمی نشده است.

 

گفتنی است پایگاه التنف یک پایگاه آمریکایی در استان حمص سوریه است که در ۲۴ کیلومتری غرب گذرگاه مرزی التنف در صحرای سوریه واقع شده است.

آمریکایی‌ها برای ماندن در منطقه، داعش را بهانه کرده‌اند

«فرانک مکنزی»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در اظهاراتی گفته که «تهدید داعش در عراق ‌اکنون در اندازه ای است که نیروهای عراقی با حمایت آمریکا و ناتو می‌توانند با آن مقابله کنند.» این سخن یعنی آمریکایی‌ها برای ماندن در منطقه همچنان داعشی را بهانه می‌کنند که خود آن را خلق کرده‌اند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله, ناتو

الشرق الاوسط: در دو ماه گذشته تماس‌هایی بدون واسطه بین ایران و مصر برقرار شده است

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع مصری آگاه از پرونده روابط با ایران نوشت: طی دو ماه گذشته تماس‌هایی بدون واسطه بین ایران و مصر انجام شده است.

ادامه

ایران, ترکیه, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, شمال افریقا, عربستان سعودی, گزارش, مصر

صدور حکم بازداشت و ممنوعیت خروج عاملان نشست اربیل

وزارت کشور عراق اعلامیه فوری را درباره اسامی و مشخصات کسانی که در نشست سازش با رژیم اسرائیل در اربیل شرکت کرده بودند، برای گذرگاه‌های زمینی و فرودگاه‌ها فرستاد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین