چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک جهانی رشد اقتصادی چین را ۸.۵ درصد اعلام کرد

بانک جهانی در تازه‌ترین برآورد خود از چشم اندازهای اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ را ۸.۵ درصد پیش‌بینی کرد که ۰.۶ درصد بالاتر از پیش‌بینی قبلی اعلام شده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو بین‌المللی چین، بر اساس گزارش روز گذشته /سه شنبه/ بانک جهانی، توانایی و قابلیت چین در مهار سریع همه گیری کرونا و در عین‌حال حمایت قابل توجه سیاستگذاری‌ها در این کشور، به پشتیبانی از روند بهبود و احیای پرقدرت اقتصاد چین کمک کرده است.

 

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود اقتصاد جهان در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) رشدی ۵.۶ درصدی را تجربه کند که در مقایسه با پیش‌بینی قبلی ۱.۵ درصد بالاتر است و علت آن تا حد بسیار زیادی رونق مجدد و پرقدرت چند اقتصاد بزرگ و مهم دنیا مطرح شده است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود احیای اقتصاد، تولید جهانی تا پایان سال جاری میلادی حدود ۲ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های قبل از وقوع همه گیری کرونا خواهد بود؛ خسارت درآمد سرانه نیز تا سال ۲۰۲۲ میلادی برای حدود دو سوم از بازارهای در حال ظهور و اقتصادهای در حال توسعه جبران نشده باقی خواهد ماند.

 

انتشار این گزارش در حالی است که بانک توسعه آسیا هم در تازه‌ترین پیش‌بینی خود که اواخر اردیبهشت منتشر کرد، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۱ میلادی را از ۷.۷ درصد به ۸.۱ درصد افزایش داد.

 

گزارش”چشم انداز توسعه آسیا ۲۰۲۱” نشان می‌دهد که با احیای سالم اقتصاد جهان و پیشرفت اولیه کارهای واکسیناسیون کرونا، انتظار می‌رود سرعت رشد اقتصاد کشورهای در حال توسعه آسیا به ۷.۳ درصد بازگردد.

 

در این گزارش آمده است: با ادامه احیای مستمر فعالیت اقتصاد جهانی از جمله افزایش رشد صنایع تولیدی و رشد صادرات، برخی از جوامع اقتصادی در حال توسعه آسیا شاهد احیای اقتصادی هستند.

 

بانک توسعه آسیا پیش‌بینی کرده است، نسبت رشد اقتصاد در سال جاری میلادی به ۷.۳ درصد برسد و انتظار می‌رود این میزان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵.۳ درصد باشد.

 

در این گزارش به طور خاص ذکر شده است که عملکرد قوی صادرات و بهبود تدریجی مصرف شهروندان چین باعث رشد اقتصادی این کشور در سال جاری می‌شود.

 

این بانک رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ را هم ۵.۵ درصد پیش‌بینی کرده است.

سرکوبِ مزد مخرب‌ترین سیاست است/ دامن زدن به اقتصادِ غیرمولدِ صدقه‌ای خطرناک است

احمد سیف می‌گوید: برای من که سالهاست از ایران دورم، حیرت‌آور است که از سویی هر روزه می‌خوانم که شمار کثیری از واحدهای تولیدی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی کار می‌کنند و از سوی دیگر می‌بینم در همین اقتصاد، دوستان خواستار سرکوب مزد هستند تا به قول خودشان سرمایه‌دار «سود» ببرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو

چین به‌تصویب طرحی در سنای آمریکا برای مقابله با توسعه فناوری چین واکنش نشان داد

پارلمان چین می‌گوید طرح سنای آمریکا با محور تهدیدهای عرصه فناوری چین، یادآور رقابت‌های دوره جنگ سرد است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, گزارش

نشست وزرای خارجه چین و «آ. سه. آن» در سی اُمین سالگرد آغاز گفتگوی چین و این اتحادیه

نشست ویژه وزیران خارجه چین و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آ. سه. آن» به مناسبت گرامیداشت سی اُمین سالگرد آغاز گفتگوی چین و این اتحادیه، روز سه شنبه در شهر چونگ چینگِ چین برگزار شد.

ادامه

اقتصادی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش