پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تجمع اعتراض آمیز هزاران نیویورکی‌ در در مقابل کنسولگری اسرائیل

در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر فلسطین در خیابان ۲ و ۴۲ منهتن رساندند.

 

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر فلسطین در خیابان ۲ و ۴۲ منهتن رساندند.

 

این تجمع که در میان اقدامات انتظامی امنیتی پلیس نیویورک برگزار می‌شد، رفته رفته زیادتر شد تا جایی که پلیس مجبور شد تا محدوده تعیین شده را افزایش دهد و سرانجام هم کثرت جمعیت باعث شد تا تمام حفاظ‌ها برداشته شود و کل خیابان مملو از جمعیت شد.

 

حامیان مردم مظلوم فلسطین، اسرائیل را یک رژیم آپارتاید و نژادپرستانه توصیف کردند که باید به آن پایان داده شود.

 

جمعیت شرکت‌کننده در این اجتماع فریاد می‌زدند “تنها یک راه حل وجود دارد و آن انتفاضه و مقاومت است”، “هیچ راهی جز آزادی کل فلسطین وجود ندارد”، “صهیونیست باید برود”.

 

آنها تصریح کردند “بدون عدالت، صلح نخواهد بود” و بر این نکته اصرار ورزیدند که “اگر عدالت نیست، اگر تجاوز ادامه دارد، راهی به جز مقابله باقی نمی‌ماند”.

 

راهپیمایی کنندگان حامی فلسطین ادامه دادند ” از مقاومت فلسطین حمایت کنید، از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد”.

 

معترضان به جنایت اسرائیل در اعتراض به مدعیان حقوق بشری هم گفتند “شما نمی‌توانید انتخاب کنید، کدام حقوق بشر اهمیت دارد، این یک نسل‌کشی است.”

 

آنها از دولت آمریکا هم خواستند “ارسال کمک به اسرائیل را متوقف کند” و بر این نکته تاکید کردند که اگرچه برخی دولت‌ها چشمانشان را بسته‌اند اما “جهان با فلسطین است”.

 

برخی هم این نوشته را در دست داشتند که ” جایزه بازیگر بزرگترین جانی به اسرائیل تعلق می‌گیرد.”

 

یکی از دست نوشته‌ها این جمله را نوشته بود که “سلام بر سرزمینی که برای صلح خلق شد اما یک روز هم صلح را به خود ندید”.

 

حامیان فلسطین همچنین خواستار “انزوا، محرومیت و تحریم اسرائیل” شدند”.

 

شعارهایی هم از زبان مردم آمریکای لاتین سر داده شد که همه آنها خواستار پایان خونریزی در غزه بود.

 

جنگ تمام عیار اسرائیل در نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، به ویژه اینکه صدها خانواده به دلیل بمباران شدید و همچنین کمبود کالاهای اساسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

 

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع از ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌های برق غزه می‌شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.

 

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۷ فلسطینی از جمله ۶۳ کودک شهید و یک هزار و ۵۰۷ دیگر زخمی شدند.

ویتنام حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد

نماینده دائم ویتنام در سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، حملات اخیر اسرائیل علیه غیر نظامیان و مردم بی دفاع غزه را به شدت محکوم  کرد.

ادامه

اسراییل, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, ویتنام

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در محکوم کردن ادامهٔ خون‌ریزی و اشغال توسط اسرائیل

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان در اورشلیم، و نیز ادامهٔ بمباران نظامی غزه را که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن و نقص عضو صدها نفر دیگر، از جمله کودکان، منجر شده است، به‌شدّت و قاطعانه محکوم می‌کنیم.

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, کارگری, کمونیسم, همبستگی