رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

پوتین: واکنش روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز سریع و کوبنده خواهد بود

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود به کشورهای غربی هشدار داد واکنش این کشور در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز سریع و کوبنده خواهد بود و ابراز امیدواری کرد هیچ کشوری از خطوط قرمز روسیه عبور نکند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مقابل نمایندگان دو مجلس پارلمان (دوما و سنا)، دولت و فرمانداران مناطق روسیه به کشورهای غربی در خصوص اقداماتشان هشدار داد.

 

او در میانه دور جدید تنش‌ها بین روسیه و غرب و اعمال تحریم‌های جدید از سوی واشنگتن علیه مسکو و همچنین انجام اقدامات ضد روسی بر سر مسئله اوکراین، گفت مسکو در صورت امتناع سایر کشورها از گفت‌وگو، راه‌های سریع و کوبنده برای دفاع از منافع ملی خود خواهد یافت.

 

پوتین گفت: اقدامات غیردوستانه علیه روسیه متوقف نمی‌شود. در این شرایط ما با خویشتن‌داری کامل و حتی می‌توان گفت فروتنانه رفتار می‌کنیم و در اغلب موارد نه تنها اقدامات غیردوستانه بلکه بی‌ادبی آشکار را پاسخ نمی‌دهیم.

 

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: «حرکت‌های غیردوستانه در قبال روسیه به نوعی سرگرمی تبدیل شده است. ما واقعاً می‌خواهیم روابط خوبی با همه اعضای جامعه بین‌المللی داشته باشیم. اما اگر کسی این نیات خوب را ضعف برداشت کند، پاسخ روسیه نامتقارن، سریع و کوبنده خواهد بود.»

 

وی با بیان این که امیدوار است هیچ کشوری از خطوط قرمز روسیه عبور نکند، افزود: این روسیه است که در هر زمینه‌ای تعیین می‌کند این خطوط چه هستند. سازمان‌دهندگان طرح‌های توطئه‌آمیز که منافع بنیادین روسیه را تهدید می‌کند، از کار خود پشیمان خواهند شد.

 

پوتین در ادامه، با اشاره به فاش شدن طرحی برای ترور «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و اعضای خانواده‌اش و انجام کودتا در این کشور گفت: اقدام برای سازماندهی کودتا و تلاش برای برنامه‌ریزی ترور سران کشورها بیش از حد است، از همه خطوط عبور شده است.

 

رئیس‌جمهور روسیه در بیان جزئیات این طرح گفت: به اعتراف افراد بازداشت شده، توطئه‌ای برای محاصره مینسک (پایتخت بلاروس) در حال آماده شدن بود، از جمله هدف قرار دادن زیرساخت‌های شهری و ارتباطات و مختل کردن کامل شبکه برق آن. این به معنای آماده‌سازی یک حمله سایبری گسترده است. ظاهراً بی‌دلیل نیست که همکاران غربی ما سرسختانه پیشنهادات متعدد از طرف روسی را برای گفت‌وگوی بین‌المللی در زمینه اطلاعات و امنیت سایبری رد کرده‌اند.

 

او در بخش‌های دیگر سخنانش ضمن محکوم کردن تحریم‌های ناعادلانه، بر نقش روسیه در تنش‌زدایی در سوریه، لیبی و منطقه قره‌باغ کوهستانی هم اشاره کرد.

 

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش اقداماتی تحریک‌آمیز را به بهانه «حمایت از اوکراین» در دستور کار قرار داده‌اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در کی‌یف فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

 

با این حال پنجشنبه شب پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب‌نشینی کرد. اما به گفته «کریستینا کوین» سرپرست سفارت واشنگتن در کی‌یف، آمریکا امکان افزایش حضور نظامی خود در اوکراین را در صورت نیاز مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

دولت آمریکا همچنین روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

 

در واکنش به این اقدام آمریکا، مسکو هم از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و ۸ مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

 

برخی از کشورهای اروپایی هم در اقدامی هماهنگ با آمریکا در روزهای گذشته اقدام به اخراج دیپلمات‌های روسیه کرده‌اند که البته از سوی مسکو بی‌پاسخ نمانده است.

افزایش بی‌سابقه حضور نظامی غربی‌ها در نزدیکی مرز بلاروس

شورای امنیت بلاروس درباره افزایش بی‌سابقه حضور نظامی کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داده و گفت: تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ مانور نظامی در خاک لهستان، لیتوانی و لتونی برگزار شده است.

ادامه

اروپای شمالی, امریکا, بلاروس, تشنج‌ زایی, تهدید صلح جهانی, جهان, خبر, روسیه, لهستان, لیتوانی, ناتو