دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

حمله راکتی به بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق سوریه

شبکه المیادین لبنان از زخمی شدن چند نظامی آمریکایی در پی اصابت چند راکت به پایگاه آن‌ها در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

 

شبکه المیادین لبنان عصر سه‌شنبه از حمله راکتی افراد ناشناس به مواضع نظامیان آمریکا در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

 

این شبکه به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که راکت‌هایی که مشخص نیست چه کسی شلیک کرده، به پایگاه آمریکایی‌ها در پالایشگاه گاز «کونیکو» واقع در ریف شمالی استان دیرالزور اصابت کرده است.

 

خبرنگار المیادین گزارش داد که در نتیجه اصابت این راکت‌ها شماری از سربازهای آمریکایی زخمی شده‌‌اند.

 

هنوز گروه یا فردی مسئولیت این حملات راکتی را برعهده نگرفته است. شمال استان سوریه تحت سیطره شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکاست و این کشور از زمان اشغال این مناطق، با ارسال تجهزات و اعزام نیرو به ویژه به مناطق نفت‌خیز از این شبه‌نظامیان حمایت کرده است.

 

سال ۲۰۱۷ شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) این پالایشگاه را که گفته می‌شود در سوریه و منطقه در تولید گاز کم نظیر است، بعد از درگیری با عناصر داعش به تصرف خود درآوردند و از ترس حملات ترکیه یا سوریه، پرچم آمریکا را در این پالایشگاه نصب کردند.

 

وبگاه العین سوریه آوریل سال ۲۰۲۰ پایگاه آمریکا در پالایشگاه گاز کونیکو را بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در سوریه دانست و نوشت که عناصر داعش، به این پایگاه حمله کرده بودند.

 

دولت سوریه حضور نیروهای آمریکا در شمال شرق و شرق (التنف)‌ را غیرقانونی و اشغالگری می‌داند و بارها با محکوم کردن این حضور، از واشنگتن خواسته به حمایت از تروریست‌ها، جدایی‌طلبان و اشغالگری پایان دهد.

عربستان به یمن پیشنهاد آتش‌بس داد !

عربستان سعودی روز دوشنبه طرحی را برای پیشنهاد آتش‌بس به یمن و بازگشایی فرودگاه بزرگ صنعا ارائه کرد؛ تازه‌ترین تلاش پادشاهی سعودی برای متوقف کردن جنگی ۶ ساله که موجب وقوع بدترین بحران انسانی برای فقیرترین ملت عرب شده است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

سوریه و روسیه: آمریکا با حمایت از تروریسم در بازگشت آوارگان کارشکنی می‌کند

سوریه و روسیه تأیید کردند که ایالات متحده اقدامات خود را با هدف جلوگیری از بازگشت آوارگان سوریه به مناطق آزادشده از طریق حمایت از مزدوران تروریستی خود و سرمایه‌گذاری روی آنها برای انجام عملیات تروریستی علیه دولت سوریه و غیرنظامیان ادامه می‌دهد و به موازات آن تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه را نیز افزایش ... سوریه و روسیه: آمریکا با حمایت از تروریسم در بازگشت آوارگان کارشکنی می‌کند

ادامه

امریکا, پناهجویی, تحلیل, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

امتیازات اقتصادی سند همکاری‌های با چین برای ایران

سند همکاری های مشترک ۲۵ ساله ایران و چین که طی یک سال گذشته از موضوعات روز بود و گفته می‌شود امتیازات بسیاری به لحاظ اقتصادی و منطقه‌ای برای ایران می‌تواند به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی, مقاله