رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

«علی ضیایی» رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ... رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

در حالی روز جهانی کارگر امسال را گرامی می‌داریم که سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، و صدها کارگر و‌ معلم و ‌مدافعین حقوق کارگران و‌ زحمتکشان با احکام ناعادلانه در حبس و تحت تعقیب به سر می‌برند. واقعیت این است که در آستانه روز ... بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

ادامه

استثمار, امنیت شغلی, ایران, ایمنی, بازنشستگان, بیانیه, جوانان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, معلمان, معیشت, میلیتاریسم, همبستگی

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

تظاهرات هزاران معترض به آزار جنسی زنان در استرالیا

هزاران شهروند استرالیایی با حضور درخیابان‌های شهرهای مختلف این کشور به خشونت و آزار جنسی علیه زنان اعتراض کردند.

 

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، ده‌ها هزار شهروند استرالیایی در حمایت از جنبش «تظاهرات برای عدالت» و در اعتراض به آزار جنسی زنان، در شهرهای مختلف این کشور به خیابان آمدند.

 

صدها فرد معترض نیز در برابر پارلمان استرالیا و ساختمان دولت و دفتر «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور که در مجاورت هم در شهر کانبرا قرار دارند، تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر چیزی حدود شش هزار نفر در برابر ساختمان پارلمان این کشور در شهر سیدنی تجمع یافتند.

 

بر روی برخی پلاکاردهای حاضران در برابر ساختمان دولت، شعار «محل تجاوز» به چشم می‌خورد که به اتهامات مطرح شده در این زمینه در سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

 

پانزدهم فوریه سال ۲۰۱۹، «بریتنی هیگینز» یکی از اعضای سابق حزب لیبرال مدعی شد در دفتر «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا، از سوی یکی از کارمندان، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این زن استرالیایی می‌گوید وزیر دفاع از وی حمایت نکرده و آن را مورد لاپوشانی قرار داده است.

 

جمعه هفته گذشته، رینولدز از هیگینز به خاطر اینکه وی را «گاو دروغ‌گو» خطاب کرده بود، عذرخواهی کرد. هیگینز در تجمع در برابر پارلمان استرالیا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «ما اساساً باور داریم نظام فعلی از هم گسیخته است».

 

تظاهرات در شهرهای مختلف استرالیا یک روز پس از آن برگزار شد که مأموران پلیس لندن تجمع شهروندان در سوگ قتل یک زن توسط مأمور پلیس را برهم زده و شماری با بازداشت کردند.

 

پلیس لندن روز شنبه با معترضان و شهروندانی که در اعتراض به کشته شدن یک زن ۳۳ ساله تجمع کرده بودند، درگیر شد. این تجمعات ساعاتی بعد از آن برگزار شد که مأمور پلیسی که به قتل وی متهم است در دادگاه حاضر شد.

 

ناپدید شدن «سارا اورارد» در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارش‌ها درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.

 

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که شاهد کشیده شدن چند زن روی زمین به دست پلیس بودند. پلیس لندن اعلام کرد چهار نفر به دلیل نقض نظم عمومی و تخطی از مقررات حفاظت بهداشتی بازداشت شدند.

 

در بحبوحه این اعتراضات، حزب حاکم محافظه‌کار لایحه‌ای با هدف افزایش قدرت و اختیارات پلیس در سرکوب اعتراضات شهروندان انگلیسی در پارلمان این کشور مطرح کرده است.

ثبت ۱۰۸ مورد خودکشی زنان در کُردستان از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱

هر ساله و در آستانه هشت مارس روز جهانی زنان، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو درباره خودکشی زنان کُرد در سال گذشته گزارشی آماری را آماده و منتشر می‌کند که این آمار نشان می‌دهد آمار خودکشی نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, زنان, فقر, گزارش

نباید سهم زنان از اینهمه ثروت ملی، کولبری و جستجو در سطل‌ زباله باشد!

فقدان فرصت‌های شغلی شایسته به خصوص در مناطق محروم و تورم افسارگسیخته‌ی همه اقلام ضروری خانوار، موجب گسترش مشاغل غیررسمی و کاذب حتی در میان زنان شده است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, زنان, فقر, گزارش