مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در چهار حادثه شغلی متفاوت

طی دو روز گذشته، ۶ کارگر در چهارحادثه جداگانه شغلی در شهرهای، یزد، مشهد واصفهان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در یک کارخانه کاشی واقع در شهرک صنعتی حاجی‌آباد اشکذر رخ داد، دو کارگر بر اثر برق گرفتگی جان ... مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در چهار حادثه شغلی متفاوت

ادامه

اجتماعی, افغانستان, ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تقدیر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر ... محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه‌ای می‌دهد و از شورای امنیت می‌خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل ... مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سازمان ملل کشتار مردم سراوان به دست سپاه پاسداران را محکوم کرد

روپرت کُلویل، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، در کنفرانس خبری امروز خود جمعه پنجم مارس، ضمن محکوم کردن سرکوب سوخت‌بران  سراوان، اعلام کرد که در این سرکوب سپاه پاسداران ٢٣ نفر از معترضان محلی را کشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران همانند منابع امنیتی این کشور مدعی است که در ناآرامی‌های اخیر سراوان تنها دو نفر آنهم توسط مرزبانان پاکستانی کشته شده‌اند.

 

شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص این سرکوب گفته است که دامنۀ نارضایتی‌های مردم سراوان تا دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان سرایت کرده است. همین منبع گفته است که این اعتراض ها با کشتن ده تن از سوخت‌بران در ٢٢ فوریه گذشته توسط سپاه پاسداران آغاز شد.

 

این کشتار به گفتۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل با سرکوب اعتراض های مردم بلوچ ادامه یافت که طی آن سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به روی مردم معترض آتش گشودند.

 

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل سپس تصریح کرده است که به دلیل قطع شدن شبکه های ارتباطی اینترنتی و تلفن‌های همراه برآورد شمار واقعی قربانیان و کشته شدگان سرکوب اخیر دشوار است، هر چند پاره‌ای گزارش‌ها دست کم کشته شدن ٢٣ تن را تأئید می‌کنند.

روپرت کُلویل سپس از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که به تلاش و اقدام‌های خود برای بستن شبکه های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان خاتمه دهد.

مخالفت شدید واشنگتن و تل‌آویو با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل

وزارت امور خارجه آمریکا مخالفت “شدید” خود را با اعلام دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین اعلام کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه