سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

حمله موشکی یمن به شرکت نفتی آرامکو عربستان در جده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه از حمله موشکی به شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده خبر داد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره یمن، یحیی سریع گفت: شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در جده هدف یک موشک کروز از نوع «قدس ۲» قرار گرفت.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این حمله موشکی دقیق و به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

 

وی اضافه کرد: حمله به اهداف دشمن یک واکنش و پاسخ طبیعی و مشروع به تداوم محاصره ظالمانه دشمن علیه مردم عزیز ما است.

 

یحیی سریع ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که نیروی هوایی توانست یک هدف مهم را در پایگاه ملک خالد در خمیس مشیط با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین از نوع «قاصف K۲» هدف قرار دهد.

 

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

رای الیوم؛ راز به کارگیری ۲ آتشبار روسی علیه اسرائیل

پس از افزایش حملات اسرائیل به سوریه به کار گیری دو سامانه آتشباری روسی سبب شد که حمله اخیر، به طور کامل ناکام بماند که این به مثابه پیامی موشکی از سوی پوتین به نتانیاهو محسوب می‌شود.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

مخالفت شدید واشنگتن و تل‌آویو با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل

وزارت امور خارجه آمریکا مخالفت “شدید” خود را با اعلام دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین اعلام کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه