رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

تروریست‌های النصره مانع خروج غیرنظامیان از ادلب می‌شوند

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به گذرگاه انسانی شهر سراقب ایست‌های نظامی برپا کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، دولت سوریه تجهیزات لجستیک ویژه افتتاح گذرگاهی انسانی در شهر سراقب واقع در حومه ادلب را فراهم کرد تا غیرنظامیان فرصت خروج از مناطق تحت کنترل جبهه النصره به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را داشته باشند.

 

طبق گزارش خبرنگار اسپوتنیک، یک تیم پزشکی، چند دستگاه کامیون و کانتینرهای حامل کمک‌های غذایی در نزدیکی این گذرگاه انسانی در شهرک ترنبه واقع در غرب شهر سراقب که در کنترل ارتش سوریه است، مستقر شده‌اند.

 

خودروهای گشتی پلیس نظامی روسیه نیز برای کمک به تامین امنیت جهت خروج آرام غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح به سمت مناطق تحت کنترل ارتش سوریه، حضور چشمگیری در این گذرگاه دارند.

 

اما به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، تا کنون حتی یک غیرنظامی هم از گذرگاه خارج نشده است.

 

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، اعضای تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به این گذرگاه ایست‌های نظامی را برپا و غیرنظامیان را تهدید کردند.

 

یک مسؤول سوری اظهار کرد: مسؤولان دمشق پس از هماهنگی با روسیه برای تضمین خروج غیرنظامیان از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح به سمت مناطق تحت کنترل دمشق، تجهیز گذرگاهی انسانی در شهر سراقب در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق ادلب را آغاز کردند.

 

این منبع تاکید کرد: تلاش بی‌وقفه‌ای برای فراهم کردن تمامی تجهیزات لجستیک لازم جهت بازگشایی گذرگاه در دست انجام هستند از جمله اینکه ایست‌های موقت پذیرش راه‌اندازی شده و خدمات حمایتی و امکانات لازم برای خروج از مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح فراهم شدند.

استقرار گسترده نیرو در اطراف «الباب»/ پاکسازی ۸۰ درصد از صحرا از لوث داعش

استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «الباب» تحت کنترل شبه‌نظامیان ترکیه و پاکسازی هشتاد درصد از صحرای سوریه از لوث تکفیری‌ها و سرقت نفت سوریه توسط شبه‌نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا از مهمترین اخبار سوریه است.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری در سوریه قصد دارند با شبیه سازی حمله شیمیایی در این شهر مقامات نظام سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.

ادامه

تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

ساندی تایمز: رفع تحریم‌های ایران در راه است

هفته‌نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا با آسان کردن تحریم‌ها، برجام را احیا و به مسیر اصلی برگرداند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی