حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

معیشت کارگران در وضعیت قرمز است/ حقوق کارگران تنها ۱۰ روز در ماه کفاف می‌دهد

احسان سهرابی با بیان اینکه معیشت کارگران در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: توقع کارگران از دولتمردان و وکلای ملت برآورده نشده است و کارگران وضعیت زندگی و معیشتی سختی دارند.

 

به گزارش ایلنا، احسان سهرابی فعال کارگری در این خصوص گفت: کارگران با توجه شرایط اقتصادی و وضعیت بی‌ثبات بازار، معیشت‌شان قرمز شده و سفره‌شان کوچک و کوچک‌تر می‌شود و هر روز از سبد غذای شان یک کالای اساسی حذف می‌شود.

 

رئیس هماهنگی کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی افزود: متاسفانه به اهداف جهش تولید نرسیدیم و کارخانه‌های تولیدی تعطیل یا با یک سوم ظرفیت مشغول هستند. بیکاری ناشی از کرونا آن هم با توجه آمار بیمه‌ای یک میلیون نفر پیش بینی شده است؛ البته کارگاه‌های زیرپله که فرار بیمه‌ای دارند و کارگران روزمزد در این آمار محاسبه نشده است.

 

این فعال کارگری ادامه داد: با دستمزد مصوبه شورای عالی کار در اردیبهشت ماه، تا پایان خرداد کارگران می‌توانستند خرید متعارف انجام دهند ولی بعد از آن حقوق‌شان تنها کفایت نهایت ۱۰ روز در ماه را می‌کند.

 

سهرابی بیان کرد: با توجه به تحریم و وضعیت حاد کرونا هر روز شاهد افزایش قیمت صعودی کالا‌های اساسی همچون گروه‌های لبنیات و پروتئین‌ها و مواد شوینده و بهداشتی هستیم.

 

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تغییر سیستم آموزشی شرایط تحصیلی فرزندان کارگر مشکلاتی را برای‌شان بوجود آورده است؛ فقدان گوشی و تبلت مشکلات متعددی را برای فرزندان کارگر ایجاد کرده است.

 

این فعال کارگری تاکید کرد: توقع کارگران از دولتمردان و وکلای ملت برآورده نشده است و کارگران وضعیت سختی دارند.

 

سهرابی اظهارکرد: کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی طرح‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های تبعیض‌گونه هر روز آزارشان می‌دهد؛ از همسان سازی بازنشستگان شروع کنید بالاخص بازنشستگان سخت و زیان آور تا بازنگری آئین‌نامه‌های بازنشستگی پیش از موعد و عدم اجرای دادنامه‌های هیات عمومی دیوان در حوزه روابط کار که به جای پیشنهادات ضدکارگری، برای تامین منابع سازمان می‌توانند بدهی‌های بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد وصول کنند و عرصه را برای کارگران تنگ‌تر نکنند.

 

وی افزود: متاسفانه عدم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و انحرافات آن خلق کارگران پیمانکاری یا قرارداد نوظهور حجمی را رقم زده که متاسفانه ادبیات شرکای اجتماعی را برای این گروه کارگران مضحک کرده است و هر روز این کارفرمای تبعی به اعتبار کارفرمای اصیل و واگذارنده از مطالبات کارگران سوء استفاده می‌کند.

کارنامه سیاهِ مجلسی‌ها در فقیرتر کردن کارگران / مجلس به نام فقرا و به کام اغنیاست

امروز با کوچک‌سازی دولت و برون‌سپاری‌ها، بسیاری از نیروهای تحصیلکرده و متخصص در بخش خصوصی و به عنوان «کارگر» کار می‌کنند؛ با اینهمه، یک نیروی متخصص کشور، ۵ یا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و دیگری به زحمت، ۳ میلیون تومان؛ در این بین، مدیرانی هستند که برخوردار از همین سواد و تخصص هستند و ... کارنامه سیاهِ مجلسی‌ها در فقیرتر کردن کارگران / مجلس به نام فقرا و به کام اغنیاست

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, فقر, کارگری, گزارش

شکاف طبقاتی به اوج خود رسیده و کاگران هر روز در دره فقر بیشتر فرو می‌روند

یک فعال کارگری می‌گوید: دستمزد چندین میلیونی مدیران دولتی و معافیت مالیاتی پلکانی برای آنها، شکاف طبقاتی موجود را هر روز بیشتر می‌کند. مجلس با طرح‌ها و مصوبات خود به سفره کوچک کارگران دست‌درازی می‌کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

دولت با تخصیص ۹۰ هزار میلیاردی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مخالفت کرد!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران از مخالفت دولت با تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

دولتی‌ها و کارفرمایان حاضر به تائید حق بدیهی کارگران، حتی روی کاغذ نیستند

دولتی‌ها و کارفرمایان به خوبی می‌دانند که ورود به بحث سبد معیشت یعنی پذیرش حق بدیهی کارگران برای دریافت دستمزد حداقل نُه میلیون تومانی و به همین دلیل است که بحث‌های انحرافی از قبیل تعداد مجردها و نان‌آوران خانوار را پیش می‌کشند و حاضر به امضای حق بدیهی کارگران، حتی روی کاغذ نیستند؛ به راستی ... دولتی‌ها و کارفرمایان حاضر به تائید حق بدیهی کارگران، حتی روی کاغذ نیستند

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش