فریاد اعتراض روسای جمهوری کلمبیا و ونزوئلا علیه جنگ اسرائیل

رئیس‌جمهوری کلمبیا، جنگ غزه را فراتر از مناقشه میان اسرائیل و فلسطین، یک «آزمایش قدرت جهانی علیه مردم جنوب» ارزیابی کرد و رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز «نتانیاهو» را «هیولای ساخت آمریکا و اروپا» خواند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا که بارها تهاجم اسرائیل علیه غزه را «نسل‌کشی» ... فریاد اعتراض روسای جمهوری کلمبیا و ونزوئلا علیه جنگ اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب, فلسطین, کلمبیا, لبنان, نسل‌کشی, ونزوئلا

رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

هزاران نفر در پایتخت کوبا به رهبری رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از فلسطینیان به خیابان آمدند و خواستار پایان تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه شدند. به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه حملات مرگبار اسرائیل علیه غزه هزاران نفر از مردم کوبا امروز سه‌شنبه، مقابل سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا تجمع کردند و با ... رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, امپریالیسم, جهان, خبر, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, همبستگی

دستور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه برای قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه به وزارت خارجه کشورش دستور داد روابط دیپلماتیک با اسرائیل را قطع کند. به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور به وزارت خارجه دستوری مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل داده است. به نقل از روسیا الیوم، معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ما ... دستور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه برای قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, فاشیسم, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

رئیس‌جمهور مکزیک: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

رئیس‌جمهور مکزیک با بیان اینکه جنگ در «خاورمیانه» هرگز به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد، گفت از راهکار ۲ دولتی برای درگیری فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، «کلودیا شینبائوم» رئیس‌جمهور مکزیک با اشاره به تنش‌ها در غرب آسیا گفت: «ما تجاوزاتی را که شاهد هستیم، محکوم می‌کنیم و همچنین معتقدیم که کشور ... رئیس‌جمهور مکزیک: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, صهیونیسم, فلسطین, مکزیک

کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا گفت، از آنجا که مسکو ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد، هاوانا درخواست رسمی خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی به‌عنوان یکی از کشورهای شریک از طریق ارسال نامه‌ای به پوتین مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، «کارلوس پریرا» یکی از مقام‌های وزارت خارجه کوبا در ... کوبا رسما برای عضویت در بریکس درخواست داد

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, کوبا, مصر, هندوستان

اتحادیه اروپا: دیگر «گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسیم

۲۷ عضو اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای تصریح کردند که دیگر «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان در ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت نمی‌شناسند.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که دیگر «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کردند: علیرغم آنکه گوایدو را یک «طرف مذاکره دارای امتیاز» به شمار می‌آوریم، اما از این پس وی را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نمی‌دانیم.

 

در بیانیه صادره از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است که علیرغم آنکه در قطعنامه پارلمان اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده بود به رئیس‌جمهور موقت خواندن گوایدو ادامه دهند، این اتحادیه او را تنها بخشی از مخالفان «دموکراتیک» می‌داند.

 

گفتنی است که چندی پیش و همزمان با آغاز به کار پارلمان جدید، «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان ونزوئلا نیز که در دور قبل ریاست پارلمان را به عهده داشت؛ از مقام خود خلع شد.

 

این در حالی است که گوایدو و طرفدارانش شرکت در انتخابات پارلمانی که ماه دسامبر برگزار شد را تحریم کرده و گفته بودند با تمدید طول دوره پارلمان قبلی، به کار خود ادامه می‌دهند.

 

گوایدو از حمایت آمریکا برخوردار است و خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا تلقی می‌کند!

لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد

وزیر خارجه روسیه در رایزنی با همتای کوبایی خود، تصمیم آمریکا برای گنجاندن این کشور در فهرست کشورهای به اصطلاح “حامی تروریسم” را محکوم کرده و بار دیگر خواستار لغو محاصره تجاری-اقتصادی هاوانا شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کوبا

ونزوئلا حکم بازداشت مدیران برگمار شده توسط مخالفان دولت را صادر کرد

دادستان کل ونزوئلا با اعلام حکم بازداشت دو مدیر غیرقانونی شرکت نفتی سیتگو ونزوئلا مستقر در آمریکا، گفت:‌ این متهمان با پولشویی و توطئه علیه کشور مسئول میلیون ها دلار خسارت به کاراکاس هستند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, ونزوئلا

رئیس‌جمهوری مکزیک خواستار ایجاد شبکه‌های اجتماعی جایگزین شد

رئیس جمهوری مکزیک در اعتراض به سانسور و برخورد دوگانه برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک در حذف مطالب و مسدود کردن برخی کاربری‌ها و تجاوز به حریم خصوصی افراد، خواستار ایجاد شبکه اجتماعی جایگزین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, مکزیک, ونزوئلا