چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم ۱۲سال گذشته رسید

کسری حساب جاری کنونی آمریکا در سه ماه سوم به بالاترین رقم در ۱۲ سال گذشته رسید، زیرا واردات به این کشور از صادرات آن پیشی گرفته است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، کسری حساب جاری کنونی آمریکا در سه ماهه سوم به بالاترین رقم در بیش از ۱۲ سال گذشته رسید زیرا افزایش هزینه مصرف کنندگان سبب پیشی گرفتن واردات نسبت به صادرات در این کشور شده است.

 

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور که جریان کالا، خدمات و سرمایه گذاری به داخل و خارج از آن را می سنجد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۰.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۷۸.۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم بالاترین میزان کسری حساب جاری آمریکا از سه ماهه دوم سال ۲۰۰۸ تاکنون است.

 

بر اساس این گزارش، این آمارها نشان داد که کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه دوم ۱۶۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

 

کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه سوم ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است که از ۳.۳ درصد در سه ماهه آپریل تا ژوئن سال جاری میلادی (سه ماه دوم ) بیشتر است و بیشترین میزان از سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸ به شمار می رود. این رقم هنوز از رکورد ۶.۳ درصد تولیدناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۵ کمتر است. دلیل این امر این است که امریکا در حال حاضر صادرکننده خالص نفت خام و سوخت به شمار می‌رود.

 

واردات کالا در امریکا ۹۴.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۶۰۲.۷ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین میزان از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به شمار می رود. بیشترین افزایش پس از برداشتن محدودیت های تجاری ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته و مربوط به واردات خودروهای سواری بوده است.

 

واردات خدمات ۶.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۰۷.۷ میلیارد دلار رسیده است که بیشتر نشان دهنده افزایش هزینه‌های مالکیت معنوی به خصوص مجوزهای تحقیقات و توسعه بوده است.همچنین حمل و نقل بار دریایی و سفرهای شخصی افزایش یافته است.

 

هزینه‌های مصرف کننده در بازه جولای تا سپتامبر (سه ماهه سوم) سال جاری میلادی به میزان بی سابقه ای با نرخ سالانه ۴۰.۶ درصد افزایش یافت که ناشی از بیش از ۳ تریلیون دلار بسته کمک مالی کرونایی دولت آمریکا بوده است. هزینه مصرف کننده در سه ماهه دوم رکورد ۳۳.۲ درصد کاهش یافت.

 

در ادامه این گزارش آمده است، صادرات کالا در آمریکا در سه ماهه سوم ۶۸.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۵۷.۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

این افزایش ناشی از صادرات وسایل نقلیه موتوری، قطعات و موتور بوده است. صادرات آمریکا در بازه آپریل تا ژوئن امسال (سه ماه دوم) در بحبوحه شیوع و تعطیلی‌های مربوط به کرونا کاهش یافت.

 

در عین حال، صادرات خدمات ۲.۸ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۱۶۴.۸ میلیارد دلار رسید که بیشتر نشان دهنده افزایش هزینه‌ مجوزها برای تحقیقات و توسعه بود، اما مسافرت های مرتبط با آموزش کاهش یافت.

تعویق مذاکرات نظامی آمریکا و ژاپن

ژاپن و آمریکا اخیرا توافق کردند تا مذاکره در مورد تعیین نهایی سهم ژاپن از هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به تعویق بیاندازند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حضور نظامی, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی

دبیرکل سازمان ملل خواستار روابط تجاری کشورها با ایران شد

دبیرکل سازمان ملل در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با تأکید بر ضرورت حفظ برجام، از همه کشورهای عضو این سازمان خواست در چارچوب این قطعنامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برقرار کنند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, سازمان ملل, مذاکرات اتمی

اتحادیه اروپا و چین در آستانه توافق بزرگ سرمایه‌ گذاری

کمیسیون اروپا صبح امروز جمعه، پس از هفت سال مذاکره با چین، متن توافق نامه ای در حوزه حمایت از سرمایه گذاری برای تایید به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه داده است؛ احتمال دارد این توافق نامه در اوایل هفته آتی، بین اتحادیه اروپا و رئیس‌ جمهوری چین منعقد شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, بلژیک, جهان, چین, خبر, سوئد, فرانسه, هلند