جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

شکایت از آمریکا برای استفاده از اورانیوم علیه عراقی‌ها

مشاور کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از تصمیم خود برای شکایت قضایی علیه آمریکا به خاطر نقض حاکمیت کشورش و استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده علیه ملت عراق خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، «هاتف الرکابی» مشاور کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» عراق تصریح کرد: امروز (دوشنبه) شکایتی قضایی را در دادگاههای سوئد و آلمان علیه آمریکا به خاطر جنایت‌های بزرگش در عراق از جمله استفاده از اورانیوم ضعیف شده، مطرح خواهد کرد.

 

وی افزود: اقامه شکایت قضایی در دادگاههای سوئیس یا آلمان بازخواست بین‌المللی آمریکا و عدم تعلل و تاخیر در پرونده را تضمین خواهد کرد.

 

الرکابی گفت: صدها مورد ابتلا به سرطان در تنها یک ماه گواه روشنی از میزان خسارت‌ها و آسیب‌هایی است که نیروهای اشغالگر آمریکایی به ملت عراق وارد کرده‌اند.

 

برپایه این گزارش، وی از وزارت بهداشت عراق نیز خواست تا جزئیات این امر و جزئیات موارد ابتلا به سرطان در میان مردم این کشور ناشی از بمباران آمریکا را فاش کند.

 

با گذشت بیش از ۱۶ سال از جنگ آمریکا علیه عراق، هر از گاهی گوشه‌هایی از آثار و پیامدهای مخرب ناشی از این جنگ و کشتار خاموش و تدریجی شهروندان عراقی توسط نظامیان آمریکایی نمایان می‌شود.

 

چندی پیش بود که منابع پزشکی عراق باردیگر از مرگ و میر کودکان این کشور به دلیل بکارگیری سلاح‌های ممنوعه در طول جنگ آمریکا علیه کشورشان خبر دادند.

 

«احمد مخلف حماد» مدیر اطلاع رسانی بیمارستان شهر «فلوجه» مرکز استان الانبار در غرب عراق گفت که با وجود گذشت ۱۶ سال از جنگ، هرساله بیش از یکهزار کودک عراقی در شهر فلوجه – به خاطر استفاده آمریکا از سلاح‌های ممنوعه در سطح جهان در این جنگ – ناقص و با معلولیت به دنیا می‌آیند.

 

وی افزود که «فسفر سفید» و دیگر سلاح‌های کشنده‌ای که ارتش آمریکا در جنگ علیه عراق بکار برد، همچنان آثار و پیامدهای مخرب خود را بر مردم ما برجای می‌گذارند.

 

حماد تصریح کرد که ناهنجاری‌های مادرزادی و ژنتیکی در سطح بالا، ۵ سال پس از جنگ در شهر فلوجه نمایان شد و هر سال دستکم هزار کودک عراقی به خاطر استفاده از اورانیوم ضعیف شده و فسفر سفید در جریان جنگ آمریکا علیه این شهر در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی، ناقص و با معلولیت به دنیا می‌آیند.

 

موسسه‌ای موسوم به “شبکه اطلاعات فراگیر منطقه‌ای” مستقر در نایروبی مرکز کنیا، آن زمان اسناد جدیدی از تخلفات آمریکا از قوانین بین‌المللی به دست آورد که قبلاً منتشر نشده بود.

 

این اسناد حاصل گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل نمونه‌هایی بود که در اختیار دانشگاه «جورج واشنگتن» در سال ۲۰۰۳ قرار داشت، اما نتایج آن محرمانه مانده بود.

 

در این اسناد ذکر شده که ارتش آمریکا در جنگ با استفاده از جنگنده‌های نوع « A-۱۰ » دستکم ۱۱۶ بار اهداف آسان نظامی، مانند مقرها، خودروها و کامیون‌ها را با تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده، هدف قرار داده بود. این درحالی است که گزارش‌های نهادهای غیردولتی و پزشکی داخلی و بین‌المللی از موارد ابتلا به سرطان نیز در برخی استان‌های عراق ناشی از استفاده آمریکا از سلاح‌های ممنوعه در جنگ علیه عراق سخن گفته‌اند.

ستونی متشکل از ۸۱ خودرو و تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه توسط نظامیان آمریکا وارد عراق شد

منابع سوری از ورود محموله جدید از نفت دزدیده شده سوریه به دست نظامیان آمریکایی به عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» خبر دادند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

گام برداشتن عراق برای قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق