گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

کوبای مصون از کرونا؛ پذیرای گردشگران

کوبا که با اتخاذ تدابیر بهنگام و پیشگیرانه، این روزها در وضعیت تقریبا مصون از کرونا به سر می‌برد، با تمرکز بر صنعت گردشگری به دنبال درآمدزایی و توسعه اقتصادی برآمده است.

 

به گزارش روز یک شنبه ایرنا از نشریه کوبایی پرنسا لاتینا، در حالی که اوضاع اقتصادی جهان متاثر از شیوع کرونا حال نزاری دارد، کوبا با اطمینان بخشی مسئولان امر، پس از بازگشایی مرزهای کشور، جمعه و شنبه هر هفته پذیرای مسافران خارجی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در این کشور آمریکای لاتین شده است.

 

در میان این مسافران خارجی، بطور خاص گردشگران کانادایی در بحبوحه کووید ۱۹، با اعتماد بر امنیت مقصد خود، سفرهای هوایی به کوبا را در پیش گرفته‌اند و هرهفته دو پرواز مستقیم از مونترال و تورنتو وارد فرودگاه بین‌المللی کایو کوکو کوبا می‌شود.

 

در فرودگاه‌های کوبا با اتخاذ پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه از مسافران آزمایش پی سی آر (PCR) گرفته شده و دمای بدن و علائم تنفسی آنها از سوی کارکنان پزشکی کنترل می‌شود و سایر اقدامات پیشگیرانه مثل حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت سطوح همچنان برقرار است.

 

«لیولکسیس کورّئا» نماینده وزارت گردشگری در این منطقه خاطرنشان کرد: هتل‌ها و مراکز تفریحی از پروتکل‌های بهداشتی ویژه برخوردارند تا با فراهم آوردن ایمن‌ترین و بهداشتی‌ترین شرایط گردشگری، از سرایت هر نوع ویروس سارس یا کووید عامل همه‌گیری، جلوگیری کنند. به علاوه، یک پزشک و یک پرستار و همچنین متخصص اپیدمولوژی (همه گیری) طی ۲۴ ساعت بر امور نظارت دارند.

 

کوبا تا کنون دو نمونه واکسن کووید-۱۹ به نام «سوبرانا ۰۱ و ۰۲» نیز ثبت کرده است.

 

براساس آخرین به روز رسانی تارنمای وردُمترز، در مجموع ابتلای ۶ هزار و ۸۸۷ نفر به مورد ویروس کرونا تاکنون در کوبا ثبت شده است که ۱۲۸ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند و بیش از ۶ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا نفت سرقتی از ایران در آب‌های آزاد را فروخت

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه برخلاف قوانین بین المللی اعلام کرده که ۱.۱ میلیون بشکه از نفت چهار کشتی توقیفی در آب های‌ آزاد را فروخته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا, یمن

یک هواپیمای تحریم شده ایرانی وارد ونزوئلا شد

به گزارش رویترز هواپیمای فارس ایر قشم متعلق به ماهان ایران در ونزوئلا فرود آمد. این هواپیمایی جهت انتقال بار و پرسنل به دستور سپاه پاسداران فعالیت خود را آغاز کرده بود. آمریکا و ایران درباره این موضوع اظهارنظر نکرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, ونزوئلا