تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

تجمع دوباره هزاران مخالف نتانیاهو در بیت‌المقدس + فیلم

ساکنان بیت‌المقدس اشغالی عصر جمعه با تجمع مقابل محل سکونت “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل، خواستار استعفای وی به خاطر پرونده‌های متعدد فساد و وضعیت بد اقتصادی در دوران شیوع ویروس کرونا شدند.

 

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی “فلسطین الیوم” به نقل از روزنامه اسرائیلی “یدیعوت آحارانوت” گزارش داد: این دوازدهمین تظاهرات اعتراضی ساکنان سرزمین اشغالی در هفته‌های اخیر علیه نتانیاهو است.

 

از دیگر موضوعاتی که خشم معترضان را در هفته‌های گذشته بر انگیخته مدیریت ضعیف دولت نتانیاهو و شخص نخست وزیر در کنترل ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن بر زندگی ساکنان سرزمین‌های اشغالی است.

 

به اعتقاد معترضان از زمان شیوع ویروس کرونا و مدیریت ضعیف نتانیاهو هزاران اسرائیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نرخ بیکاری در سرزمین‌های اشغالی به بیش از ۲۱ درصد رسیده است.

 

نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ اسرائیل نشان می‌دهد که ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر اقتصاد ناراضی هستند.

 

وزارت بهداشت اسرائیل روز جمعه از مثبت شدن آزمایش کرونا ۴ هزار و ۲۱۷ تن جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد تا شمار مبتلایان به کووید ۱۹در سرزمین‌های اشغالی به ۱۵۰ هزار و ۷۵۹ نفر برسد که از این تعداد، یکهزار و ۷۷ تن جان خود را از دست داده‌اند.

 

نخست وزیر اسرائیل و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته‌اند، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف است.

 

نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه‌داران یهودی دریافت کرده است.

 

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم اسرائیل، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» صاحب امتیاز روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» اسرائیل بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود و روزنامه خصوصی «اسرائیل هیوم» (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت از سوی دولت زیر فشار قرار گیرد.

 

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به پرونده ۳۰۰۰ بر می‌گردد که مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نتانیاهو را زیر تیغ انتقادات شدید قرار دادند.

 

پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز به مسأله زد و بند نخست وزیر اسرائیل با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری «واللا» است، باز می‌گردد که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

 

نتانیاهو در این پرونده متهم است میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

 

بایدن و تکرار برنامه ترامپ؛ خروج نیروها در آینده نزدیک از افغانستان، سوریه و عراق ممکن نیست و نگهداری نیرو در حد کوچکتر

نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد اگر چه از خارج شدن نظامیان کشورش از خاورمیانه حمایت می‌کند اما اگر به ریاست‌جمهوری انتخاب شود حضور کوچک نظامی کشورش را در آنجا با هدف جلوگیری از تهدید شدن آمریکا و همپیمانانش توسط افراطگران حفظ می‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه

منابع امنیتی عراق: هدف کاهش نیروهای آمریکایی،‌ جایگزینی ناتو است

برخی منابع امنیتی عراق گفتند که هدف از کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق، جایگزینی آن با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آینده است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مداخله نظامی, ناتو

انهدام «اتاق عملیات» جبهه النصره در ادلب در ۴ حمله هوایی ارتش سوریه

یک جنگنده ارتش سوریه دیروز با انجام چهار بار حمله هوایی به غرب ادلب، «اتفاق عملیات» گروهک موسوم به جبهه النصره را منهدم کرد که در نتیجه آن، ۱۱ نفر از عناصر تروریستی وابسته به النصره کشته شدند.

ادامه

جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه