امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

«امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

کشورهای “شمال جهانی” در انبوهی از سیستم‌های تسلیحاتی‌ای غرق شده‌اند که توانایی چند بار نابودی جهان را دارند. این کشورها نه تنها ارتش‌های مرگبار و خطرناکی دارند، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده تسلیحات به سایر نقاط جهان نیز هستند و به درگیری‌هایی دامن می‌زنند که با دیپلماسی حل‌وفصل‌شدنی‌اند. هرچه زرادخانه تسلیحات آن‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتماد به‌نفسِ این ... «امپریالیسم نو»، تسلحیات مرگبار و جنگ طلبی

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امپریالیسم, چین, روسیه, ژاپن, شرق, شرق آسیا, عراق, فرانسه, فقر, کره جنوبی, گروه ۷, مقاله, ناتو

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

چین برای مقابله با کرونا واردات گوشت را متوقف کرد

اداره کل گمرک چین از توقف واردات گوشت برای جلوگیری از ابتلای خوشه‌ای به ویروس کرونا خبر داد همزمان شبکه های اجتماعی چین از تعطیلی یک فروشگاه بزرگ در پایتخت این کشور برای مقابله با ابتلای خوشه‌ای کرونا و آزمایش همه کارکنان و مشتریان آن گزارش کرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از گمرک چین، از پایان ماه گذشته میلادی واردات گوشت از کشورهای برزیل، آرژانتین،‌ آلمان، هلند و کانادا به دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کرونا متوقف شده است.

 

این تعلیق در شرایطی است که سه هفته قبل در بازار گوشت شین فادی در شهر پکن مواردی از ابتلا به کرونا پس از ۵۵ روز گزارش شد در آن زمان اعلام شد که فراورده های گوشت و ماهی باعث این آلودگی شده است.

 

بنا به این گزارش، جلوگیری از واردات گوشت از این کشورها نشان می‌دهد که پایتخت چین نگرانی‌های فراوانی درباره کیفیت گوشت وارداتی دارد و می‌خواهد از منابع آلودگی به هر شکلی جلوگیری به عمل آورد.

 

چین سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶ میلیون تن گوشت عمدتا از برزیل و کشورهای اروپایی وارد کرد اما ابتلای شماری از کارکنان شرکت‌های فراوری گوشت بخصوص در برزیل به کرونا در تصمیم دولت چین برای تعلیق واردات تاثیرگذار بوده است.

 

تعطیلی فروشگاه بزرگ پکن برای جلوگیری از ابتلای خوشه‌ای 

 

در خبری دیگر اما پلیس و نهادهای بهداشتی چین یک فروشگاه بسیار بزرگ «شی جینشان» در شمال غرب پکن را محاصره و از ورود و خروج همه افراد و کارکنان مشتریان جلوگیری کردند.

 

بنا به گزارش های تصویری، فرد مبتلا یک زن است که پس از آگاهی از ابتلای به کرونا هراسان در داخل فروشگاه فریاد می‌کشید و این باعث تعجب و البته هراس دیگران نیز شده بود.

 

همچنین عکس‌ها و تصاویری از صف‌های بسیار طولانی در سراسر فروشگاه به چشم می‌خورد که مربوط به مشتریان و کارکنان کل فروشگاه است که باید همگی تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند.

 

روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش کرده است بر اساس دستور مراکز کنترل و پیشگیری بیماری هیچکس مجاز به ورود به فروشگاه مذکور که «واندا پلازا» نامیده و از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بنام چین محسوب می‌شود را ندارد.

 

ویدیو کلیپ‌های زیادی از این رویداد در میان شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و نشان می‌دهد که زن فریاد کنان می‌گوید آزمایش کرونا وی مثبت اعلام شده است و مردم با نگرانی و ترس از کنار وی عبور می‌کنند. او سپس روی زمین می‌نشیند و شروع به گریه کردن می‌کند.

 

صاحب رستورانی که این زن در آنجا غذا می‌خورده است گفت: او برای صرف ناهار آمده بود که ناگهان تلفنی به او خبر دادند نتیجه آزمایش کرونا وی مثبت بوده است.

 

این زن  با نام خانوادگی «شیه» بی درنگ توسط ماموران بهداشت به یک بیمارستان برای تشخیص کرونا انتقال یافت و همه کسانی که با او در ارتباط بودند ، قرنطینه شده‌اند.

 

امروز جمعه با افزوده شدن ۲ نفر دیگر به کرونایی ها پکن شمار کل مبتلایان در ۳ هفته گذشته در این شهر به ۳۳۱ نفر رسید.

پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است

وزیر خارجه چین در تماس با همتای ترکمنستانی خود ضمن انتقاد از رویکرد غرب در بد نام جلوه دادن کشورش در زمینه شیوع کرونا، همبستگی بین کشورها را بهترین راه غلبه بر مشکلات موجود برشمرد.

ادامه

اسپانیا, ترکمنستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ایالات متحده به سوی جنگ سرد با چین گام برمی‌دارد چین، سازمان ملل، مناسبات چندجانبه، و دنیای تکوین یابنده، همگی، زیر آتشبار ترامپ!

رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر به‌شکلی برنامه‌ریزی‌شده‌ جنگ سردی جدید را این بار بر ضد دولت چین دامن زده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, فرانسه, نئولیبرالیسم