پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

وزارت امور خارجه مصر امروز یکشنبه، اعلام کرد که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر درصدد است برای حمایت از شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در ... الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, لیبی, مصر, نسل کشی, هلند

هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

اسپانیا نظامیانش را از عراق و افغانستان خارج می‌کند

دولت اسپانیا روز ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) اعلام کرد برنامه خروج کامل نیروهای نظامی‌اش از افغانستان و عراق را در دستور کار قرار داده است.

 

به گزارش روزنامه ال پائیس و بنابر اعلام وزارت دفاع اسپانیا، خروج نظامیان این کشور از عراق در تابستان جاری (اواخر ماه ژوئیه)، و از افغانستان در انتهای امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

.

به گزارش یورونیوز؛ نیروهای اسپانیایی در عراق بالغ بر ۵۳۰ نفر می‌شوند که عمدتا در پایگاه نظامی «گرن کاپیتان» در بسمایه در نزدیکی بغداد حضور دارند. این نیروها در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای جنگ با داعش به آموزش نظامیان عراقی می‌پرداختند. امری که به گفته مقامات اسپانیایی اکنون با «نزدیک شدن به شکست قطعی داعش» پایان یافته است.

 

در برنامه آموزش نظامیان عراقی که از فوریه سال ۲۰۱۵ شروع شد، تا کنون ۱۷ تیپ ارتش عراق و ۱۰ تیپ پلیس فدرال این کشور شامل بیش از ۵۰ هزار نفر تحت تعلیم قرار گرفته اند. پیشتر و همزمان با تعلیق برنامه‌های آموزش نظامی به خاطر همه گیری کرونا، اسپانیا حدود ۲۰۰ تن از سربازان حاضر در خاک عراق را فراخوانده بود.

 

اسپانیا همچنین تصمیم دارد نیروهایش از افغانستان را نیز نهایتا تا اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۱) از خاک این کشور خارج کند. این تاریخ مدتی قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور در ۱۴ ماه آینده خواهد بود.

 

نیروهای اسپانیایی در چارچوب عملیات سازمان ناتو با عنوان « تعلیمات، کمک، مشورت» در افغانستان مستقر هستند. این عملیات که ۳۹ کشور در آن مشارکت دارند با شعار «با هم آمدیم، با هم می رویم» به منظور آموزش نظامیان دولت افغانستان برای مقابله با شبه نظامیان طالبان و داعش اجرایی شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا ۶۵ نظامی اسپانیایی در افغانستان حضور داشتند که نیمی از آن‌ها به اسپانیا بازگشته‌اند.

مخالفت سوریه با دخالت‌های خارجی در امور چین

یک مسؤول وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمایت دمشق از تصمیم مجلس نمایندگان خلق چین برای تصویب قانونی جهت بهبود ساختار راهکارهای قانونی و اجرایی هنگ کنگ تاکید کرد، دمشق با دخالت‌های خارجی در امور چین به ویژه دخالت‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی مخالف است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

آمریکا خدمات رسانان به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا را تهدید کرد

آمریکا در اقدامی خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هفتم خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تمدید نخواهد کرد. وی همچنین از تحریم دو مقام اتمی ایران خبر داده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی