تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

تروریست‌ها حدود پنج هزار تن گندم را در سوریه نابود کردند

مدیر کشاورزی شهر حسکه در شمال سوریه از نابودی پنج هزار تُن محصول گندم و هفت هزار تُن جو در این شهر توسط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه خبر داد.

 

به گزارش ایرنا؛ «رجب سلامه» روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری سوریه اظهار داشت: در فصل جاری تاکنون ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمینه ای تحت کشت گندم و جو شهر حسکه در آتش سوخته‌اند که با این آتش سوزی‌ها حدود پنج هزار تُن گندم و هفت هزار تُن جو نابود و از مدار تولید خارج شدند.

 

وی میزان وسعت مزارع گندم آتش گرفته در این منطقه را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و وسعت مزارع جو سوخته شده را چهار هزار و ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود:  اکثر آتش سوزی‌هایی که در حومه استان غربی رخ داده بر اثر عملیات خرابکاری توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آن‌ها بوقوع پیوسته است.

 

مدیر کشاورزی شهر حسکه سوریه هدف آتش زدن محصولات کشاورزی در این منطقه توسط تروریست‌ها را افزایش مشکلات معیشتی کشاورزان و فقیر کردن آن‌ها بیان کرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز ۳۰ اردیبهشت امسال از آتش سوزی در مقیاس بزرگ محصول گندم و جو کشاورزان روستاهای المناجیر، الأهراس، العامریه، تل عطاش و عرات أبو بکر در منطقه راس العین در حومه شمال غرب شهر حسکه در شمال شرق این کشور خبر داد و به نقل از منابع محلی نوشت که این آتش سوزی در نزدیکی منطقه‌ای رخ داد که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند و بسیاری از مزارع گندم و جو در آن واقع است.

 

بر اساس این گزارش، ۲ روز قبل از آن نیز محصول بسیاری از زمین‌های کشاورزی و مزارع گندم و جو در روستاهای شهرهای طرطوس، السویداء، حمص، درعا و حماه بر اثر آتش سوزی از بین رفت.

 

خبرگزاری سوریه (سانا) در همان تاریخ گزارش داد که بر اثر درگیری بین گروه‌های تروریستی وفادار به ترکیه بر نفوذ به مناطق و سیطره بر مزارع گندم و جو دهها هکتار از مزارع مردم در شهر حسکه به آتش کشیده شد.

 

بر اساس اعلام منابع محلی، گروه‌های تروریستی «فلیق الرحمن»، «سلطان مراد»، «احرار الشرقیه» و «فرقه المعتصم» مورد حمایت ترکیه بر سر نفوذ در مناطق و سیطره بر مزارع کشاورزی مردم با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن تعدادی از مزارع جو و گندم در حومه شهر «تل تمر» در غرب حسکه به آتش کشیده شد.

 

این خبرگزاری همچنین ۶ خرداد امسال از انتقال محصول گندم کشاورزان مردم منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال استان حسکه این کشور توسط نیروهای ترکیه و تروریست های مورد حمایت آنها به داخل خاک ترکیه خبر داده بود.

آمریکا خدمات رسانان به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا را تهدید کرد

آمریکا در اقدامی خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه هفتم خرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌‌های تحریمی پروژه‌های اتمی ایران مرتبط با توافق هسته‌ای موسوم به برجام را تمدید نخواهد کرد. وی همچنین از تحریم دو مقام اتمی ایران خبر داده است.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: اردوغان با داعش و القاعده ارتباط مستقیم دارد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه فاش کرد که ترکیه از چند ماه قبل هزاران تروریست داعش و القاعده را به لیبی انتقال داده تا آنها در کنار دولت وفاق ملی علیه نیروهای خلیفه حفتر بجنگند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, تونس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, شمال افریقا, لیبی

ارتش آمریکا۵۰ کامیون تجهیزات نظامی ولجستیک ازعراق به سوریه فرستاد

منابع خبری گزارش دادند که یک کاروان متشکل از تعداد زیادی کامیون حاوی تجهیزات نظامی و لجستیک توسط ارتش آمریکا از عراق به شرق سوریه فرستاده شده است.  

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق